همشهری آنلاین: تیم‌های منتخب کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان ایران در روز نخست رقابت‌های بین‌المللی جام پیروزی ترکیه که در شهر آنتالیا در حال برگزاری است صاحب چهار مدال توسط بذری، قلاوند، مختاری و گودرزی شدند.

wrestling

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، پیکارهای کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان جام پیروزی به میزبانی شهر آنتالیای ترکیه در حال برگزاری است که آزادکاران نوجوان توسط بذری و گودرزی صاحب یک مدال نقره و یک مدال برنز شدند و فرنگی‌کاران هم یک مدال نقره و یک مدال برنز توسط قلاوند و مختاری کسب کردند.

در روز نخست مسابقات و در رشته آزاد، احمد بذری در وزن ۶۹ کیلوگرم در دور اول موفق شد با حساب ده بر صفر نماینده ارمنستان را شکست دهد. بذری در دومین مبارزه خود با ضربه فنی حریف ترک خود را مغلوب کرد و به جمع چهار آزادکار برتر راه یافت. نماینده کشورمان در ادامه با ضربه فنی کشتی‌گیر بلغارستان را شکست داد و به دیدار پایانی راه یافت. بذری دیدار فینال را با خیزری اسلامبیکوف از روسیه برگزار کرد و در پایان ۱۵ بر ۳ مغلوب حریف شده و صاحب گردن‌آویز نقره شد.

در وزن ۴۲ کیلوگرم علیرضا گودرزی موفق شد با نتیجه مشابه ۱۳ بر ۲ آزادکاران ترکیه و گرجستان را شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یابد. وی در ادامه با حساب ده بر صفر نتیجه را به ماکسیم زامورشچیکوف از روسیه واگذار کرد. گودرزی برای کسب مدال برنز به مصاف دیگر آزادکار روس رفت و با حساب ده بر صفر حریف را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

تیم آزاد در وزن ۵۴ کیلوگرم نماینده‌ای نداشت.

در رشته فرنگی و در وزن ۴۲ کیلوگرم محمدرضا مختاری در دور نخست با نتیجه ۴ بر ۲ حریف قزاق خود را شکست داد. مختاری در دومین مبارزه موفق به شکست دیگر نماینده قزاقستان با حساب ۱۰ بر ۶ شد و به مرحله ماقبل فینال رسید. وی در این مبارزه با نوگزاری تسوتسومیا از گرجستان مصاف داد و با نتیجه هشت بر صفر شکست خورد. مختاری در دیدار رده‌بندی نماینده ترکیه را شکست داد و به مدال برنز رسید.

علیرضا نجاتی در وزن ۴۲ کیلوگرم هم که در مبارزه نخست خود با نتیجه دو بر صفر به همین فرنگی‌کار گرجستانی واگذار کرده بود، با راه‌یابی او به دیدار پایانی این شانس را پیدا کرد که برای کسب مدال برنز به میدان برود. او در جدول شانس مجدد مغلوب نماینده ترکیه شده و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

امین قلاوند در وزن ۵۴ کیلوگرم در مبارزه نخست خود توانست با نتیجه هشت بر صفر نماینده قزاقستان را شکست دهد. قلاوند در دومین مسابقه خود با حساب ۷ بر ۲ فرنگی‌کار ترکیه را شکست داد و به مرحله یک چهارم رسید. او در مرحله ماقبل فینال به مبارزه با نماینده آلمان پرداخت و با حساب ۱۰ بر ۲ حریف خود را شکست داد تا راهی مبارزه پایانی شود. فرنگی‌کار ایران در فینال دو بر صفر مغلوب نماینده قزاقستان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۶۹ کیلوگرم فرنگی، محمد برزگرزاده در دور نخست استراحت کرد و در دور دوم توانست با حساب ۱۱ بر ۱۰ نماینده ترکیه را مغلوب کند. برزگرزاده در دومین مبارزه خود با قبول فن کمر از حریف قزاق خود ضربه فنی شد. با شکست نماینده قزاقستان برزگرزاده از گردونه مسابقات حذف شد.

روز شنبه (23 فروردین) در ادامه مسابقات و در رشته آزاد، عرفان آیینی در وزن ۴۶ کیلوگرم، ابوالفضل حاجی‌پور و فرهاد نوری در وزن ۵۸ کیلوگرم، آرش نیرآبادی در وزن ۷۶ کیلوگرم و نعیم حسن‌زاده در وزن ۱۰۰ کیلوگرم به میدان می‌روند.

در رشته فرنگی هم پویا ناصرپور در وزن ۴۶ کیلوگرم، کرامت عبدولی در وزن ۵۸ کیلوگرم، آرمان علیزاده در وزن ۷۶ کیلوگرم و علی‌اصغر شهبازی در وزن ۱۰۰ کیلوگرم به مصاف رقبا می‌روند.

 

کد خبر 255545
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز