شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران با ابراز تاسف از تخریب یک‌سوم آثار تاریخی تهران گفت: منطقه عودلاجان باید به بافت فرهنگی و یک موزه - شهر تبدیل شود.

به گزارش فارس، احمد مسجدجامعی در این باره افزود: یک سوم آثار تاریخی تهران آسیب دیده است. نمونه آن خانه پدری خود ما بود که آن را به قیمت پایین خریدند که موزه کنند و بعد پاساژ شد. کنار آن هم یک برج ساختند و در خاک‌برداری خانه ما از بین رفت.

وی ادامه داد: تهران به دلیل اتصال به ری با تاریخ هزار ساله و شمیران با تاریخ سه هزار ساله، مرکز همه ویژگی‌های تمدنی جدید است و باید یک شهر بی‌نظیر باشد. این شهر سابقه معماری و شهرسازی دارد، اما اکنون هیچ هویتی ندارد. شهر ما بافت فرهنگی ندارد و نه تنها ایرانی و اسلامی نیست، بلکه حتی غربی هم نیست.

رئیس شورای شهر تهران افزود: پس از پایان کارم در شورای سوم، طرحی را برای منطقه عودلاجان شروع کردم که آن را تبدیل به موزه شهر و یک بافت فرهنگی کنیم.

مسجدجامعی اضافه کرد: این کار بسیار کند پیش می‌رفت، زیرا اصرار داشتم که با مشارکت خود مردم ساخته شود؛ چرا که مردم به چیزی که در ساختن آن دخالتی نداشته باشند، دلبستگی ندارند و در حفظ آن نمی‌کوشند.

وی در ادامه گفت: شش بار این طرح را ویرایش کردم و اکنون این منطقه یکی از جاهایی است که شهرداری روی آن دست گذاشته و می خواهد این طرح را در آن اجرا کند.

کد خبر 258163
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز