یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: در جریان برگزاری شصت و دومین جلسه شورا لایحه چگونگی محاسبه و اخذ بهای خدمات پسماند در شهر تهران مورد بررسی و تصویب اعضا شورا قرار گرفت.

به گزارش تهران سما ، علیرضا دبیر، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با اشاره به مصوبه امروز شورای شهرتهران مبنی بر تصویب لایحه اصلاحیه مصوبه «چگونگی محاسبه و اخد بهای خدمات مدیریت پسماند» عنوان کرد: شورای شهر بر اساس این مصوبه به شهرداری تهران اجازه داد به منظور تشویق شهروندانی که نسبت به پرداخت فیش های بهاء خدمات پسماند خود زودتر از پایان مهلت مقرر در فیش اقدام می کنند، یک و نیم درصد برای هر ماه جایزه خوش حسابی بدهد و این میزان را از مبلغ فیش شهروندان کسر کند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این مصوبه شهرداری موظف شد نیمی از هزینه مدیریت پسماند را پرداخت کند؛ بیان داشت: هزینه مدیریت یک کیلو زباله در شهر تهران بین 800 تا 900 ریال تمام می شود اما شهرداری برای جمع آوری و حمل یک کیلوگرم پسماند عادی 285 ریال و برای دفع یک کیلوگرم پسماند عادی 170 ریال از شهروندان دریافت می‌کند.

دبیر با تاکید بر اینکه مدیریت شهری باید انگیزه‌هایی برای کاهش تولید زباله در شهروندان تهرانی ایجاد کند، به تبصره‌های مصوبه شورا اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبه شهرداری تهران موظف شد به منظور عادلانه‌تر کردن میزان بهاء خدمات مدیریت پسماند، میزان تولید زباله دریافتی از شهروندان تهرانی را محاسبه کرده و نتیجه را به شورای اسلامی شهر تهران گزارش کند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطر نشان کرد: از زمان ابلاغ مصوبه محاسبه بهاء خدمات پسماند آن بخش از شهروندانی که بعد از مهلت مقرر اقدام به پرداخت کنند مبنای محاسبه آخرین مصوبه بهاء خدمات پسماند مصوب شورای شهر خواهد بود.

کد خبر 258331
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز