جلسه مشترک با وزیر علوم و تحقیقات و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بازدید از چند بیمارستان شهر و سفر با مترو، برنامه‌های آخر هفته شهردار تهران بود.

قالیباف

اولین نشست صبح روز پنجشنبه محمدباقر قالیباف با رضا فرجی دانا وزیر علوم و تحقیقات و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بود. پس از این جلسه مشترک شهردار تهران با حسن هاشمی وزیر بهداشت و درمان دیدار و گفت‌وگو کرد. سفر با مترو در شهر به‌منظور بازدید میدانی از بیمارستان‌های شهدای تجریش، فارابی و روز‌به ‌بخش دیگر دیدار شهردار تهران با وزیر بهداشت و درمان بود. شهردار تهران پس از پایان این جلسات از ایجاد کارگروه مشترک شهرداری و وزارت بهداشت خبر داد. تشکیل کارگروه مشترک به‌منظور راه‌اندازی پارک‌های فناوری و سلامت در شهر تهران نیز دیگر توافق شهرداری با وزارت علوم و تحقیقات بود.

در جلسه مشترک شهردار تهران با وزیر بهداشت، دکتر هاشمی خدمات شهرداری تهران را در زمینه پیشگیری در کشور نمونه دانست و شکل‌گیری کارگروه مشترک بین شهرداری و وزارت بهداشت را گام مهمی برای ارتقای خدمات درمانی و بهداشتی اعلام کرد.

شهردار تهران نیز ساخت مهمانسرا برای بیمارستان‌های دولتی شهر تهران را ازجمله توافقات نشست مشترک با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواند و گفت: این اقدام از کارهای ضربتی ماست و امیدواریم تا پایان سال‌جاری بیمارستان دولتی‌ای نباشد که بیمار خارج از تهران را پذیرش می‌کند اما مشکل تأمین جا برای همراهان داشته باشد.

وی گفت: در این راستا ما بخشی از مهمانسراها را برای همراهان بیماران پیش‌بینی کرده بودیم، اما در این جلسه مشترک تصمیم‌گیری شد تا در بیمارستان‌های بزرگ که بیشترین پذیرش را دارند، حتما شهرداری با کمک خیران محل خوابگاه‌ها و استراحتگاه‌هایی را ایجاد کند. محمدباقر قالیباف در ادامه یکی از چالش‌های جدی کلانشهرها در کشور ما را نبود یک مدیریت یکپارچه شهری دانست و گفت: پیش از این تصمیمات و قوانینی به تصویب رسیده بود اما این قوانین روی زمین مانده بودند و اجرا نمی‌شدند. با توافقی که در این جلسه با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و روسای دانشگاه‌ها صورت گرفت، قرار شد با همکاری یکدیگر ساماندهی خوبی را در مراکز درمانی شهر تهران انجام دهیم. شهردار تهران در ادامه بر ضرورت توزیع نرمال بیمارستان‌ها در شهر تهران تأکید کرد و گفت: امروز شرق تهران از مناطق محروم درمانی و غرب شهر از مناطق برخوردار به شمار می‌رود.

محمدباقر قالیباف همچنین در پایان گفت: طبیعتا من و وزیر بهداشت هر دو از نیروهای جهادی هستیم که با فرهنگ دفاع‌مقدس و فرهنگ انقلاب مأنوسیم. یک بحث نیز این است که ارادات ما نسبت به ایشان از قدیم بوده و هست و این موضوعات حتما مؤثر است.

رئیس گروه مشاوران شهردار تهران از توافقات روز پنجشنبه شهردار تهران به‌عنوان «گامی مهم برای توسعه خدمات درمانی و فناوری در شهر تهران» یاد کرد و نوید بخش اتفاقات قابل توجهی در طول سال‌جاری دانست. سید محمد هادی ایازی رئیس گروه مشاوران شهردار تهران هم با اشاره به اینکه توافق شهرداری در زمینه گسترش پارک‌های فناوری در سطح پایتخت گامی مؤثر برای توسعه علم در کشور است، به همشهری گفت: پارک‌های فناوری به‌منظور توسعه تحقیقات و برای استفاده دانشگاهیان کشور راه‌اندازی خواهد شد و با توجه به اهتمام مسئولین محترم به‌نظر می‌رسد که شاهد تحول جدی در حوزه علوم و فناوری باشیم.

خدمات نمونه شهرداری درزمینه پیشگیری

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز از شهر تهران به‌عنوان الگویی برای همه شهرهای کشور نام برد و گفت: شهر ما نماد سازندگی است، به‌طوری که در مجموعه کشور نیز در حال تلاش برای الگوبرداری از تهران هستند که از این بابت تشکر می‌کنیم.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در شهر تهران اظهارکرد: پزشکی در سال‌های بعد از انقلاب پیشرفت بسیار زیادی داشته است و بهترین متخصصان و مراکز تشخیصی در فضای بیمارستان‌های دولتی ایجاد شده است، اما با وجود این خدماتی که به لحاظ فضا و خدمات جانبی در بیمارستان‌های شهر تهران ارائه می‌شود، در‌شان مردم نیست. دکتر هاشمی خدمات شهرداری تهران در بحث پیشگیری را مثبت ارزیابی کرد و گفت: شهرداری تهران به کمک همکاران خود خدمات بسیار ارزنده‌ای در بخش سلامت به‌خصوص در زمینه پیشگیری انجام داده است که این خدمات نمونه است و امیدواریم شهرهای دیگر نیز از این خدمات الگو برداری کنند.

در زمینه درمانی نیز نیازمند کمک هستیم چرا که در برنامه‌های شهرداری تهران توجه به بافت فرسوده وجود دارد و یکی از مکان‌هایی که در این زمینه می‌تواند مورد توجه باشد، بیمارستان‌ها هستند. وی با بیان اینکه متأسفانه 40درصد درمان تخصصی کشور در تهران قرار دارد، گفت: راه اصلی این است که این کار در سطح کشور انجام شود و در این زمینه نیز کارهای خوبی با نگاه کاهش تصدی گری در کشور در حال انجام است. علاوه بر این به‌دنبال راه‌اندازی هلدینگ‌هایی هستیم تا بتوانیم بیمارستان‌ها را در سطح کشور اداره و بازسازی کنیم. هاشمی یادآور شد: مدیریت یکپارچه حکم می‌کند روسای 4دانشگاهی که در تهران مستقر هستند با هماهنگی شهرداری یک بازنگری جدی در مسائل داشته باشند. بنده بسیار امیدوار هستم که در این دوره بتوان کارهای اساسی را انجام داد و مراکزی در تهران دایر کرد که شایسته مردم ما در شهر تهران است.

کد خبر 260328
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز