همشهری آنلاین: فرماندار کرمان گفت: در استان کرمان به برکت وجود نیروی عظیم، بزرگ و ارزشمندی مانند سردار حاج قاسم سلیمانی مالک اشتر زمان، گام‌های موثری در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت برداشته شده است.

به گزارش ایسنا، «محمد علی توحیدی» شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاح اردوگاه فرهنگی- تفریحی شهدای گمنام محی‌آباد گفت: ساخت موزه دفاع مقدس و کنگره عظیم سرداران و شهدای استان کرمان از کارهای بی‌نظیر، ارزشمند و معنوی این خادم اسلام و مسلمین است که در زمان خود برای دیگر استان‌ها الگو قرار گرفت و هنوز هم از این کارها به نیکی یاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم همانگونه که شهدا باعث حفظ نظام، آبروی امام(ره) و عظمت ایران شدند، الان هم قبور مطهر و استخوان‌های آن‌ها می‌تواند برکت بیافریند، ارشاد کنند و فضای معنوی ایجاد نمایند.

فرماندار کرمان اظهار کرد: ما امروز در مقابل شهدا خیلی وظیفه داریم و باید فضای مناسبی که شاد و مفرح باشد و آلوده به معصیت نباشد، برایشان فراهم کنیم.

وی افزود: جوانی فصل بسیار خوب و بانشاط و پرشور زندگی است که بایستی با ایجاد فرصت‌های مناسب بهترین بهره‌برداری معنوی را از آن به عمل آورد.

در این مراسم «مهدی ابوالحسنی»، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: این مجموعه اردوگاهی تفریحی-فرهنگی با محوریت شهدای گمنام راه‌اندازی شده است و برنامه‌های تدارک دیده شده نیز در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی اظهار کرد: محوریت این اردوگاه، حرم مطهر شهدای گمنام است که وزنه‌ی معنوی منطقه است.

ابوالحسنی خاطرنشان کرد: به برکت 5 شهید گمنامی که در محی‌آباد خاکسپاری شده‌اند، ویژه‌برنامه‌ یک روز به یاد ماندنی برای جوانان و نوجوانان تدارک دیده شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان افزود: برای 4 هزار نفر طی 6 ماه برنامه‌های پینت‌بال؛ تیراندازی با کمان، برنامه‌های فرهنگی، احکام و بصیرت‌افزایی دیده شده و بخشی از این فضا، با الهام از فضای عملیات بیت المقدس طراحی شده است.

ابوالحسنی با بیان اینکه این حرکت به اُنس و الفت جوانان و نوجوانان با شهدا کمک می‌کند، گفت: راه‌اندازی این مجموعه‌ی اردوگاهی به همت موسسه حماسه ثارالله و با حمایت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس می‌باشد.

کد خبر 262205

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha