حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم‌ انقلاب اسلامی ضمن تبریک خجسته سالروز مبعث پیامبر اعظم اسلام (ص)، مهم‌ترین نیاز کنونی جهان اسلام را اتحاد دانستند.

رهبر معظم‌انقلاب اسلامی روز دوشنبه در دیدار اندیشمندان و علمای کشورهای اسلامی شرکت‌ کننده در نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با اشاره به موج بیداری اسلامی و احیای هویت اسلامی تصریح کردند: علما، اندیشمندان و روشنفکران وهمچنین رهبران سیاسی بااخلاص کشورهای اسلامی بایدازاین فرصت استثنایی استفاده ودنیای اسلام را متوجه قدرت توده‌های میلیونی مسلمانان کنند.

ایشان تاکید کردند: این کشورها با تکیه بر این قدرت عظیم مردمی، ضمن ایستادگی در مقابل فشارها و تهدیدهای دشمنان، مسیر ترقی و پیشرفت علمی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را بپیمایند.

ایشان به بیماری خطرناک تفرقه و اختلاف که با طراحی دشمنان مسلمانان در حال تزریق به پیکره امت اسلامی است اشاره کردند و افزودند: در مقابل چنین توطئه‌ای نباید فقط به شعار وحدت اسلامی بسنده کرد بلکه باید با اقدامات عملی زمینه وحدت بیش از پیش را در جهان اسلام به وجود آورد.

ولی امر مسلمین مشکلات و مصائب دهها ساله دنیای اسلام از جمله مسئله فلسطین و همچنین مسئله عراق را ناشی از وجود اختلاف میان مسلمانان دانستند و خاطرنشان کردند: باید با تهیه منشور عملی وحدت که به تایید همه روشنفکران، علما و نخبگان سیاسی دلسوز دنیای اسلام رسیده باشد، زمینه عملی وحدت را فراهم کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه اختلافات عقیدتی و مذهبی مربوط به مباحث علمی و فقهی است و نباید در واقعیات زندگی و سیاسی بین مسلمانان تاثیر بگذارد افزودند: امروز امت اسلامی در مسائل مهم خود تحت فشار آمریکا و همفکرانش قراردارد و تنها راه رهایی از این فشار و رسیدن به وحدت عملی، تمسک جمعی مسلمانان به ریسمان الهی و اعلام انزجار از رژیم ایالات متحده آمریکا به عنوان طاغوت اعظم است.

ایشان با اشاره به لزوم وجود همزمان ایمان به خدا و کفر به طاغوت خاطر نشان کردند: امروز در بسیاری از بخشهای امت اسلامی ایمان به خدا وجود دارد اما متاسفانه کفر به طاغوت و ایستادگی در مقابل طاغوت اعظم وجود ندارد.

ولی امر مسلمین لازمه ایستادگی در مقابل طاغوت را تبیین توانایی و قدرت توده -‌های میلیونی مسلمانان از جانب رهبران فکری و فرهنگی و زبدگان دنیای اسلام و نهراسیدن از هیبت ظاهری آمریکا و همفکرانش دانستند و افزودند: قدرتهای استکباری و در راس آنها آمریکا از پیشرفت کشورهای اسلامی در ابعاد مختلف و قدرتمند شدن مسلمانان بیمناکند بنابراین در مسئله‌انرژی هسته‌ای با آنکه می‌دانند جمهوری اسلامی ایران در پی دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست، بیشترین فشار را وارد می‌کنند تا مانع از پیشرفت علم و فناوری در یک کشور اسلامی شوند.

ایشان تصریح کردند: البته جمهوری اسلامی ایران با استفاده از تجربه و دستاورد -های ‪ ۲۷‬سال گذشته، تصمیم خود را گرفته است و در مسئله‌انرژی هسته‌ای وسایر مسائلی که با آن روبروست با توکل بر خدا، صبر در میدان، و مجاهدت، به مسیر خود با قدرت ادامه خواهد داد و ثمرات شیرین آن را هم خواهد دید.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه جهان اسلام باید با برنامه ریزی ، عقل، تدبیر و عزم راسخ خسارتها و غفلتهای گذشته خود را جبران کند،افزودند :پیروزی درخشان و افتخارآمیز حزب الله لبنان بر رژیم صهیونیستی حجت را بر همه مسلمانان تمام کرد و نشان داد اگر در کشورهای اسلامی بر قدرت توده‌های مسلمانان تکیه شود، هیچ قدرتی توانایی ایستادگی در مقابل آنان را ندارد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، بزرگ‌ترین هنر امام راحل را شناخت و کشف نیروی مردم و اعتماد به این نیرو دانستند و تاکید کردند: امام خمینی(ره)با تکیه بر این قدرت مردمی توانستند در حساس‌ترین نقطه دنیای اسلام و در کشوری که حافظ منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی بود، رژیم طاغوتی شاهنشاهی را سرنگون کنند و پرچم اسلام را از این نقطه به اهتزاز درآورند.

ایشان با انتقاد از سخنان برخی سیاسیون دنیای اسلام که در واقع تکرار دیدگاههای آمریکا و رژیم صهیونیستی و تشدیدکننده اختلافات میان مسلمانان است، تصریح کردند: جمهوری اسلامی ایران با همه امت اسلامی و رهبران فکری و سیاسی دنیای اسلام دست برادری می‌دهد و خواستار پیوند برادری مستحکم تر میان امت اسلامی است.

در این دیدار، پیش از سخنان مقام معظم رهبری آقایان حبیب محمد بن خوجه دبیرکل مجمع بین‌المللی فقه جده، شیخ احمد بن حمد خلیلی مفتی اعظم عمان، ابراهیم الوزیر از علمای زیدیه یمن ، شیخ محمود صیام رئیس جمعیت علمای فلسطین،شیخ حسین معتوق از علمای کویت، شیخ حسن بغدادی از مسئولان حزب الله لبنان، مصطفی باجو از علمای اهل سنت اردن و شیخ بدرالدین حسون مفتی سوریه در سخنانی ضمن تجلیل از مقاومت و ایستادگی و پیروزی مردم و حزب‌الله لبنان در مقابل تجاوز رژیم صهیونیستی که موجب احیای عزت و افتخار در میان امت اسلامی شد، وحدت و یکپارچگی را مهمترین نیاز مسلمانان برای حل مشکلات خود و ایستادگی در مقابل توطئه‌های دشمنان دانستند.

حجه‌الاسلام و المسلمین تسخیری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز در سخنانی با ارائه گزارشی از برگزاری نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی گفت: با توجه به اقامت یک سوم مسلمانان جهان در کشورهای غیراسلامی در این کنفرانس که اندیشمندان سی و دو کشور اسلامی در آن حضور دارند این مسئله مورد بحث قرار گرفت ضمن آنکه در جلسات کمیته‌های تخصصی موضوعات فلسطین، عراق و لبنان بررسی شد.

کد خبر 2623

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز