دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۷
۰ نفر

جواد نصرتی: در شبی که برزیل میزبان به معجزه ژولیوس سزار در دروازه نیاز داشت تا صعود کند، کلمبیا جادوی جیمز رودریگز را به جان اروگوئه انداخت تا به برزیلی‌ها نشان بدهد خیلی آسان‌تر هم می‌شود به دور بعد رفت.

فوتبال جام جهانی-تیم برزیل

برزيل كه شيلي را در ضربات پنالتي شكست داد، حالا بايد انتظار بازي سختي را برابر كلمبيا بكشد كه با درخشش رودريگز 2بر صفر از سد اروگوئه گذشت.

سلسائو در نخستين بازي دور دوم جام جهاني، با وجود حمايت هزاران نفري هواداران خودي، عملكرد قابل‌قبولي برابر شيلي نداشت و خوش‌شانس بود كه بازي بعد از 120دقيقه تلاش يك - يك به پايان رسيد. كمي مانده به پايان بازي، ضربه سنگين بازيكن شيلي به تير دروازه ژوليوس سزار خورده بود و برزيلي‌ها چنان از تكرار فاجعه ماراكانا مي‌ترسيدند كه به وضوح مي‌شد ترس حذف را در چشمشان ديد. همه البته به جز سزار، كه در چشم‌هاي ترش، بيشتر از ترس، اميد موج مي‌زد و همين اميدواري كار خودش را كرد و سزار با مهار 2پنالتي بازيكنان شيلي، نه‌تنها تيمش را به يك چهارم نهايي فرستاد، كه به يك قهرمان ملي تبديل شد.

لوئيز فليپه اسكولاري سـرمــربــي تيم‌ملي برزيل، بعد از اين بازي، گفت: «جام جهاني نشان داده است كه تيم‌ها واقعا خيلي بالانس هستند. اگر از يك يا 2شانس خود استفاده نكنيد، كاري كه ما امروز كرديم، مي‌توانيد بهاي زيادي براي آن بپردازيد.»

اسكولاري بعد از اين بازي گفت: «بازيكنان به قولي كه به مردم داده‌اند پايبند هستند و مي‌خواهند قهرمان شوند؛ وقتي كه قول مي‌دهيم بايد به چيزي كه گفته‌ايم وفادار باشيم. ما تا بهشت 4-3 بازي ديگر فاصله داريم.»

خورخه سامپائولي سرمربي شيلي كه تيمش واقعا شايسته چيزي بيشتر از اين بود هم بعد از بازي گفت: «من به بازيكنان گفتم كه شجاع باشند و تا انتها بجنگند و آنها هم همين كار را كردند اما كمي كم آورديم. ما نمايندگان خوبي براي كشورمان بوديم.»نيمار ستاره تيم ملي برزيل در اين بازي مصدوم شد كه البته اسكولاري بعد از بازي گفت مشكل بهترين بازيكنش چندان جدي نيست و به بازي بعد مي‌رسد. برزيل در بازي بعدي خود، قطعا اگر عملكردش را اصلاح نكند، كار بسيار سخت‌تري برابر كلمبيا دارد. تيم پرانگيزه خوزه پكرمن كه با 3برد متوالي از مرحله گروهي صعود كرده بود، در بازي با اروگوئه بسيار بي‌رحم بود و با 2گل از رودريگز، اروگوئه را خيلي زود به خانه فرستاد؛ جايي كه لوئيس سوارز كمي زودتر بــه آن سـفر كــرده بود. گل اولي كه رودريگز به ثمر رساند، بدون شك يكي از زيباترين لحظات اين جام جهاني به شمار مي‌رود ولي به‌نظر نمي‌‌رسد اين پايان كار باشد.

اسكار تابارس سرمربي اروگوئه، بعد از بازي، اين بازيكن را با بهترين‌ها مقايسه كرد و گفت: «او با سن كمي كه دارد، كارهايي مي‌كند كه فوتباليست‌ها به سال‌ها زمان نياز دارند تا بتوانند انجامش بدهند. ديه‌گو مارادونا، ليونل مسي، لوئيس سوارز و جيمز رودريگز، استعدادي دارند كه آنها را آدم‌هاي خاصي مي‌كند.»تابارس بعد از بازي البته به اين موضوع هم اشاره كرد كه باخت تيمش ربطي به اخراج لوئيز سوارز از جام به‌خاطر گاز گرفتن جيورجيو كيه‌ليني نداشته است؛ «سوارز براي ما بسيار مهم است. لزومي ندارد كه من اين را بگويم، اما همه مي‌دانستيم كه او قرار نيست بازي كند.»

کد خبر 264275

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha