همشهری آنلاین: مدیر بخش پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: آسمان شهرهای جنوبی استان تهران در دو روز آینده غبارآلود است.

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) افزود: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش یابی طی سه روز آینده در قسمت های جنوبی کرمان و شمال هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و طی دو روز آینده این شرایط برای شمال استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی نیز برقرار است.

وی همچنین با بیان این که در سه روز آینده قسمت‌های مرکزی خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج است، گفت: همچنین طی سه روز آینده پدیده غالب در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد و گرد و خاک است. طی همین مدت وزش باد نسبتا شدید در جنوب استان سمنان سبب ایجاد گرد و غبار در برخی ساعات در استان قم، شمال استان اصفهان و جنوب استان تهران خواهد شد.

وظیفه ادامه داد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در جنوب استان کرمان و شمال آذربایجان غربی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب ، افزایش ابر، وزش باد، رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد؛ از این رو آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در این نواحی پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در ادامه به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: بر این اساس آسمان تهران در روز پنج‌شنبه صاف در شهرهای جنوبی با باد و گردوخاک خواهد بود. همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به 28 و 39 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. در روز جمعه نیز آسمان پایتخت صاف و در شهرهای جنوبی باد و گرد و خاک پیش‌بینی شده است و حداقل و حداکثر دما در این روز به 28 و 40 درجه سانتیگراد خواهد رسید

کد خبر 268018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha