جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

همشهریب‌آنلاین: مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با تشریح آخرین پیش بینی‌ها از وضعیت آب و هوا از ورود یک سامانه بارشی به شمال غرب کشور از فردا خبر داد.

آب و هوا

به گزارش ايسنا، احد وظیفه در اینباره گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر، خراسان شمالی و دامنه‌های شرقی و مرکزی البرز ابرناکی، رگبار،‌ رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه شدت این بارش‌ها در استان گلستان بیشتر خواهد بود، افزود: بر اساس پیش بینی‌های ما وضعیت دریای خزر امروز (جمعه 24 مرداد) مواج است.

وظیفه از ورود یک سامانه بارشی به شمال غرب کشور از فردا روز شنبه 25 مرداد خبر داد و گفت: این سامانه علاوه بر شمال غرب در دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس و به طور ضعیف تر در دامنه‌های مرکزی البرز موجب افزایش ابر و بروز رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد خواهد شد.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه این وضعیت در روز یکشنبه 26 مرداد نیز در این مناطق وجود خواهد داشت، گفت: امروز در دامنه‌های شرقی البرز، شمال شرق و شرق کشور کاهش دما پیش بینی شده است. طی دو روز آینده نیز در برخی مناطق شرق کشور به ویژه در شمال سیستان و بلوچستان وزش شدید باد و گرد و خاک رخ خواهد داد که منجر به کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.

وی خوزستان را با بیشینه دمای 48 درجه سانتی گراد گرمترین و اردبیل را با کمینه دمای 12 درجه سانتی گراد خنک ترین استان‌های کشور در روز شنبه اعلام کرد و گفت: وضعیت آب و هوای تهران نیز در روز شنبه کمی ابر همراه با افزایش ابر و وزش باد در بعد ازظهر و بارش پراکنده در ارتفاعات پیش بینی شده است که بیشینه و کمینه دمای هوای این شهر نیز به ترتیب 33 و 20 درجه سانتی گراد خواهد بود.

کد خبر 268844

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha