سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: "مایکل تولی" از دانشگاه هاروارد و همکارانش یک روبات پلاستیکی ابداع کرده‌اند که در مقابل آتش، سرمای شدید و ضربه‌ها خم به ابرو نمی‌آورد.

به گزارش ایسنا، این روبات کاملا پیچ و تاب‌دار بوده و طول آن 65 سانتی‌متر گزارش شده است.

باتری این فناوری برای بیش از دو ساعت بدون شارژ مجدد کار می‌کند و سیستم کمپرسور هوای آن که به صورت الکتریکی نیرودهی می‌شود، حرکت‌کردن روبات را ممکن می‌کند.

روبات‌های نرم از این دست برای ماموریت‌های تحقیقاتی و نجات یا هر نوع موقعیتی که لازم است یک بدنه نرم از میان فضاهای تنگ بهتر حرکت کند، ایده‌آل هستند.

در آزمایش‌های انجام‌ شده، روبات قادر به حرکت ‌کردن در برف شدید و در دماهای منفی 9 درجه سانتی‌گراد بود و توانست به مدت 20 ثانیه شعله‌های آتش را تحمل کند. این سامانه همچنین آب و اسید را تحمل کرد و با رد شدن خودرو از روی آن، به پایش آسیبی وارد نشد.

تیم علمی این روبات را نقطه عطفی در تولید روبات‌های نرم دانست که می‌توانند بپرند، بغلتند و اشیای لطیف را بگیرند. هم‌ اکنون، "تولی" و همکارانش به دنبال ارتقای سرعت و تحرک این روبات هستند و آن‌ها این کار را با اضافه ‌کردن پا به روبات و همچنین برنامه‌ریزی آن برای واکنش نشان‌دادن به موانع یا حرکت به سوی یک هدف انجام می‌دهند.

کد خبر 271388

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha