شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۹
۰ نفر

همشهری‌انلاین: هنگ‌کنگ شاهد درگیری بین پلیس و دانشجویان و طرفداران دموکراسی است که به محدودیت‌های ایجادشده توسط چین در پروسه رای‌گیری معترض اند.

students protests in hongkong

معترضان به تصمیم پکن برای محدودکردن رای‌گیری همگانی در هنگ کنگ به خيابان‌ها آمدند و در اين ميان بیش از صد تظاهرکننده معترض دیشب مقر دولت هنگ‌کنگ را اشغال کردند.

چین که در سال 1997 جزیره هنگ‌کنگ را از انگلیس پس گرفت، ماه اوت اعلام کرد از سال 2017 رئیس اجرایی آینده این جزیره با رای گیری همگانی انتخاب می‌شود اما کمیته انتخاب تنها دو یا سه نفر را براي رقابت ،انتخاب کرده‌است.

از آن به بعد طرفداران دموكراسي كم يا بيش به اين تصميم اعتراض كرده‌اند اما اعتراض ديشب تا امروز جدي‌ترين و بزرگ‌ترين اعتراض مدني به اين تصميم بوده‌است.

پلیس محلی امروز شنبه 5 مهر در بیانیه‌ای اعلام کرد در این حوادث به پلیس حمله شد و 6 نفر ،16 تا 29 ساله، بازداشت شدند.تصاویر تلویزیونی هم از بازداشت جوشوئا وون ، رهبر دانشجویان حکایت دارد.

بنا به گزارش الجزيره، پليس از گاز اشك‌آور و اسپري فلفل براي متفرق‌كردن تظاهركنندگان استفاده كرد.به گفته پليس دست‌كم 29 نفر در اين درگيري‌ها مجروح شده‌اند.

در کل دو هزار نفر در تظاهرات دیروز هنگ‌کنگ شرکت کرده و دانش‌آموزان هم به دانشجویان معترض پیوسته بودند.

کد خبر 273166

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha