دزد جواهرات ۱۰۰میلیون تومانی زن میانسال کسی نبود جز عروس معتاد او. این زن مدتی پس از سرقت از خانه مادرشوهرش، دست به سرقت میلیونی از خانه همسایه زد اما دومین سرقت، راز او را فاش کرد.

دادگاه

اوايل شهريور امسال مأموران پليس پايتخت از دستبرد ميليوني به آپارتماني در حوالي ميدان تسليحات باخبر شدند و به آنجا رفتند. مالباخته مي‌گفت: من و اعضاي خانواده‌ام براي شركت در مراسم عروسي يكي از بستگان به سفر رفته بوديم اما وقتي برگشتيم متوجه شديم كه در خانه شكسته و تمامي طلا و جواهرات داخل گاوصندوق كه 25ميليون تومان ارزش داشت، به سرقت رفته است.

مأموران در بررسي محل سرقت متوجه شدند كه به‌رغم شكسته شدن در ورودي، سارق با استفاده از كليد وارد خانه شده و دست به سرقت زده و در نهايت قصد داشته با شكستن در وانمود كند كه فرد غريبه‌اي در اين ماجرا نقش دارد. از سوي ديگر بررسي‌ها نشان مي‌داد كه سارق از محل نگهداري طلاها و پول‌هاي مالباخته آگاه بوده و به راحتي در گاوصندوق را باز كرده كه اين مسئله نيز حاكي از آن بود كه سرقت از سوي يك آشنا صورت گرفته است.

  • همسايه معتاد

در شرايطي كه مالباخته مدعي بود به كسي شك ندارد و نمي‌داند كه سرقت از سوي چه‌كسي رخ داده است، مأموران به تحقيقات خود ادامه دادند و به شناسايي افراد آشنايي پرداختند كه اخيرا به خانه مالباخته رفت‌وآمد داشته‌اند. آنها با تهيه فهرستي از آشنايان صاحبخانه به تحقيقات خود ادامه دادند و در نهايت به زن جواني كه در همسايگي مالباخته زندگي مي‌كرد، مشكوك شدند. ظن مأموران به اين زن وقتي بيشتر شد كه آنها متوجه شدند اين زن به مواد‌مخدر اعتياد دارد و بر سر همين مسئله با شوهرش و خانواده او دچار اختلافات شديد شده است.

  • عروس سارق

كارآگاهان تحقيقات خود را روي زن جوان كه هايده نام دارد، متمركز كردند. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه اين زن مدتي قبل از سرقت به خانه مالباخته رفت‌وآمد داشت و احتمالا در همين رفت‌وآمدها توانسته است به كليد خانه و گاوصندوق آنها دست پيدا كند. اين اما همه ماجرا نبود؛ چرا‌كه كارآگاهان در ادامه متوجه شدند كه سال گذشته نيز به خانه مادرشوهر هايده دستبرد زده شده و در اين سرقت حدود 100ميليون تومان طلا و جواهرات از خانه آنها دزديده شده و در آن زمان نيز هايده يكي از مظنونان سرقت بوده است.

با اين اطلاعات مأموران با دستور قضايي راهي خانه زن جوان شدند و به بازرسي آنجا پرداختند. با كشف كليدهاي منزل و گاوصندوق همسايه در خانه اين زن، شكي باقي نماند كه او عامل اين سرقت است و به همين دليل وي بازداشت شد و تحت بازجويي قرار گرفت. هايده كه چاره‌اي جز بيان حقيقت نداشت در بازجويي‌ها علاوه بر سرقت از خانه همسايه به سرقت از خانه مادرشوهرش نيز اعتراف كرد و گفت: شهريور سال گذشته بود و يك سال بود كه معتاد شده بودم. براي تهيه مواد نياز به پول داشتم و براي همين فكر سرقت از خانه مادرشوهرم به ذهنم رسيد.

آنها وضع مالي خوبي داشتند و يك روز كه به سفر خارج از تهران رفته بودند، تصميم گرفتم به خانه‌شان دستبرد بزنم. براي همين راهي آنجا شدم و به سراغ يك كليدساز رفتم و خودم را مالك خانه مادرشوهرم معرفي كردم. به او گفتم كه همه كليدهاي خانه و حتي گاوصندوق را گم كرده‌ام و او هم باور كرد. بنابراين همراه من به خانه آنها آمد و كمكم كرد تا در خانه و همچنين گاوصندوق را باز كنم. در اين سرقت هر چه دلار، پول نقد و طلا و جواهرات داخل گاوصندوق بود را سرقت كردم و متواري شدم. پس از آن هم وقتي پليس فهميد كه سرقت كار آشنا بوده، در تحقيقات مدعي شدم كه بي‌گناهم.

زن جوان ادامه داد: يك سال پس از نخستين سرقت، درحالي‌كه دوباره بي‌پول شده بودم تصميم به سرقت از خانه همسايه‌ گرفتم. با توجه به ارتباط دوستانه‌اي كه با همسر و دختر همسايه داشتم به خانه آنها رفتم و متوجه شدم كه آنها مقداري طلا و جواهرات دارند كه آنها را در گاوصندوق خانه‌شان نگهداري مي‌كنند. يك هفته قبل از سرقت، وقتي به خانه آنها رفته بودم با سرقت كليدهاي منزل و گاو صندوق اقدام به تهيه كليدهاي يدك كردم و كليدهاي اصلي را برگرداندم.

چند روز بعد نيز وقتي آنها براي شركت در مراسم عروسي يكي از بستگانشان خانه را ترك كرده بودند به آنجا رفتم و دست به سرقت زدم. پس از آن هم براي اينكه صحنه‌سازي و وانمود كنم كه سرقت از سوي يك غريبه رخ داده، در خانه را شكستم تا كسي به من شك نكند.

سرهنگ كارآگاه گزافي، رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: با توجه به اعتراف صريح متهم به هر دو سرقت و معرفي خريداران طلا و جواهرات مسروقه در شرق تهران، كارآگاهان اقدام به دستگيري 3مالخر كردند و تحقيقات تكميلي درخصوص اين پرونده ادامه دارد.

کد خبر 273849

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha