جوانی که به بهانه کمک به افراد نیازمند، زنان را فریب می‌داد و جواهرات‌شان را از آنان سرقت می‌کرد در جریان بازجویی‌های پلیسی به ده‌ها فقره سرقت با این ترفند اعتراف کرد.

متهم

اولين شاكي اين متهم زني جوان بود كه دستبند طلايش سرقت شده بود. او كه براي طرح شكايت به كلانتري 151يافت‌آباد رفته بود درباره حادثه‌اي كه برايش اتفاق افتاده بود، گفت: در حال حركت در كوچه بودم كه راننده يك دستگاه خودروي پژو 206سفيد رنگ صدايم كرد و درحالي‌كه 2كيسه لباس در دستش بود گفت مي‌خواهد لباس‌ها را به افراد نيازمند بدهد. او در ادامه كيسه‌ها را به من داد و گفت يكي را براي خودت بردار و دومي را به افراد نيازمندي كه مي‌شناسي بده.

از او تشكر كردم و مي‌خواستم خداحافظي كنم كه ناگهان چشم او به دستبندم افتاد و گفت مي‌خواهد براي همسرش دستبند طلا بخرد و از مدل دستبند من خوشش آمده است. از من خواست دستبندم را براي چند لحظه به او نشان بدهم. من هم كه فكر مي‌كردم او مرد خير و خوبي است دستبند را به او دادم اما او خيلي سريع از آنجا فرار كرد و داد و فرياد من هم به جايي نرسيد.

  • آغاز تحقيقات

به‌دنبال ثبت اين شكايت پرونده به دستور بازپرس شعبه يازدهم دادسراي ناحيه 18در اختيار كارآگاهان پايگاه پنجم پليس آگاهي قرار گرفت تا آنان در اين‌باره تحقيق كنند. بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌داد كه چند زن ديگر نيز با اين شيوه جواهرات‌شان سرقت شده است. نشاني‌هايي كه آنان از سارق اعلام كرده بودند شبيه به هم بود و اين موضوع حاكي از آن بود كه سارق جواهرات همه شاكيان يك نفر است.

متهم در جريان سرقت‌هايش از ترفندهاي خاصي استفاده كرده بود. يكي از مالباختگان كه انگشتر طلايش سرقت شده بود در اين‌باره گفت:راننده جوان 2كيسه لباس در دستش بود و سراغ افراد نيازمند محله را مي‌گرفت. درحالي‌كه مشغول صحبت در اين‌باره بوديم او از من خواست انگشترم را به او نشان دهم تا يكي مثل آن براي همسرش بخرد. من هم اين كار را كردم و او چند لحظه بعد انگشتر را داخل كيسه لباس‌ها انداخت و به من داد اما وقتي به خانه رسيدم فهميدم كيسه سوراخ بوده و او انگشتر را برداشته است.

  • اولين سرنخ

تجسس‌هاي افسران پليس آگاهي براي دستگيري سارق جواهرات زنان در شرايطي ادامه داشت كه هرازگاهي شاكي تازه‌اي به اين پرونده افزوده مي‌شد. شواهد موجود نشان مي‌داد متهم بيشتر طعمه‌هايش را در مناطق غرب و جنوب غرب تهران به دام مي‌اندازد. در جريان تحقيقات وقتي مأموران به يكي از مكان‌هايي كه متهم تحت تعقيب جواهرات زني را دزديده بود رفتند و پي بردند يكي از كسبه شهرك وليعصر در جريان يكي از اين سرقت‌ها شماره پلاك خودروي متهم را يادداشت كرده است.
همين موضوع به نخستين سرنخ براي دستگيري متهم تبديل شد. استعلام درباره مالك خودرو نشان داد او جواني 25ساله به نام عباس و از اهالي طايفه فيوج است. به اين ترتيب او در مخفيگاهش واقع در خيابان 13آبان دستگير شد و مأموران در بازرسي از آنجا مقدار زيادي طلا و جواهرات زنانه كشف كردند.

  • اعتراف به ده‌ها فقره سرقت

با دستگيري متهم او به پايگاه پنجم پليس آگاهي منتقل شد و تحت بازجويي قرار گرفت. او در اعترافاتش ده‌ها فقره سرقت طلا و جواهرات زنان مناطق غرب و جنوب غربي تهران را برعهده گرفت و گفت علاوه بر خودروي 206سفيد رنگ، با استفاده از يك دستگاه خودروي پرايد سفيد رنگ كه متعلق به يكي از بستگان نزديكش بود ده‌ها فقره سرقت طلا و جواهرات زنان را مرتكب شده است.
سرهنگ داوود مرادي، رئيس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر از صدور مجوز انتشار تصوير بدون پوشش متهم خبر داد و از افرادي كه از وي شكايتي دارند دعوت كرد براي پيگيري شكايت‌شان به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

کد خبر 274705

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha