«طوطی‌ام روی بام شما گیر کرده است. » زن جوان وقتی این جمله را از پشت آیفون شنید، در را باز کرد تا پسر همسایه طوطی‌اش را بگیرد؛ غافل از اینکه فریب ۲جوان شیطان صفت را خورده و در دام آنها گرفتار خواهد شد.

متهم

اين ماجراي هولناك مرداد امسال در منطقه مهرآباد جنوبي تهران رخ داد. زن جوان كه همراه همسرش براي شكايت نزد مأموران پليس رفته بود ماجرا را چنين شرح داد: حدود ساعت 10صبح 21مرداد وقتي در خانه تنها بودم، زنگ در به صدا درآمد. پشت آيفون مردي بود كه مي‌گفت همسايه ماست و طوطي‌اش از خانه‌اش فرار كرده و حالا در پشت بام ما گرفتار شده است. از او خواستم زنگ طبقه سوم را بزند اما او چند دقيقه بعد دوباره زنگ زد و گفت همسايه طبقه سوم جواب نمي‌دهد. زن جوان ادامه داد: من كه حرف او را باور كرده بودم، در را باز كردم و چند لحظه بعد اين مرد زنگ واحد ما را زد.

بي‌آنكه در را باز كنم از او پرسيدم كه چه مي‌خواهد؟ وي گفت كه در ورودي به پشت بام قفل است و كليد مي‌خواهد. گفتم برود از طبقه چهارم كليد بگيرد اما چند دقيقه بعد دوباره زنگ زد و گفت كه همسايه طبقه چهارم گفته كه كليد ندارد. در را باز كردم كه كليد را به او بدهم اما در همين هنگام خودم را مقابل جواني حدودا 24ساله ديدم كه چاقو در دست داشت. او مرا تهديد به سكوت كرد.

سپس طلاها و پول‌هايم را دزديد و وقتي مطمئن شد كه كسي در خانه نيست، مرا با تهديد چاقو به اتاق برد و بي‌توجه به التماس‌هايم مورد آزار و اذيت قرار داد. اين پايان ماجرا نبود. چرا كه جوان شيطان‌صفت پس از آزار و اذيت زن بي‌گناه همدستش را كه بيرون از خانه نگهباني مي‌داد باخبر كرد و اين مرد نيز با حضور در خانه، زن جوان را مورد آزار و اذيت قرار داد. شاكي در ادامه به مأموران گفت: آنها تهديد مي‌كردند كه اگر سر و صدا كنم مرا به قتل مي‌رسانند.

وحشت كرده بودم و گريه مي‌كردم اما آنها به التماس‌هايم توجه نكردند. مرا در يكي از اتاق‌ها زنداني و پس از سرقت پول‌ها و طلاهايم، فرار كردند. پس از چند دقيقه وقتي مطمئن شدم كه صدايي از بيرون اتاق نمي‌آيد، هر طوري بود از آنجا خارج شدم و ماجرا را به شوهرم خبر دادم.

با شكايت زن جوان پرونده در اختيار اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران قرار گرفت و تيمي از مأموران براي دستگيري مردان سارق وارد عمل شدند. تصوير چهره‌نگاري شده متهمان نخستين سرنخي بود كه با كمك شاكي به‌دست آمد. اين سرنخ تيم تحقيق را به مجرم سابقه‌دار به نام فرشاد 21ساله رساند كه در سال 1391به اتهام كيف قاپي دستگير شده و مدتي در زندان بود. شاكي با ديدن عكس فرشاد گفت كه مطمئن است او يكي از دزدان شيطان‌صفت است.

از همان زمان تحقيقات براي دستگيري اين مرد شروع شد و مأموران با شناسايي مخفيگاه او در نسيم شهر تهران، آنجا را محاصره كردند. فرشاد با ديدن پليس به پشت بام خانه همسايه پريد تا راهي براي فرار در كوچه پشتي پيدا كند اما مأموران همه راه‌ها را مسدود كرده بودند و در نهايت با شليك تير هوايي دستگير شد.

پس از دستگيري او، مأموران مخفيگاه همدستش را شناسايي كردند و او را نيز به دام انداختند. متهمان در بازجويي‌ها به سرقت از خانه شاكي و آزار و اذيت اين زن اعتراف كردند و با كشف تعدادي گوشي تلفن همراه در مخفيگاهشان مشخص شد كه آنها به ده‌ها فقره سرقت كيف، گردنبند و گوشي‌قاپي در مناطق غرب و جنوب غرب تهران نيز دست زده‌‌اند. به‌گفته سرهنگ حاجي زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران، اين دو متهم كه متاهل هستند هم‌اكنون در بازداشتگاه پليس به‌سرمي‌برند و قاضي پرونده مجوز انتشار عكس آنها را در روزنامه‌ها صادر كرده تا شاكيان احتمالي براي شكايت به اداره 16پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 275539

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha