آکادمی جهانی جراحان مغز و اعصاب جهان، پروفسور مجید سمیعی را به‌عنوان برترین دانشمند و جراح مغز و اعصاب جهان انتخاب و جایزه سال ۲۰۱۴این آکادمی با عنوان Golden Neuron Award را به او اعطا کرد.

پروفسور سمیعی

 اين جايزه طي يك مراسم رسمي يازدهم اكتبر، در شهر وين و با حضور مقامات رسمي كشور اتريش و اساتيد طراز اول جهان در رشته جراحي مغز و اعصاب به پروفسور مجيد سميعي اعطا شد.

ماه گذشته نيز در يك مراسم رسمي نشان علمي كشور قزاقستان و استادي افتخاري دانشگاه آستاراخان به پروفسور سميعي اعطا‌ ‌ و از وي براي آموزش جراحان مغز و اعصاب اين كشور دعوت شد. پروفسور مجيد سميعي پرافتخارترين جراح ايراني است كه ده‌ها جايزه و مدال علمي بين‌المللي را در زمينه گسترش مرزهاي دانش در حيطه علوم مغز و اعصاب به‌دست آورده است.

وي در سال 2013نيز از سوي نشريه معتبر

ورلد نوروسرجري به‌عنوان برترين جراح مغز و اعصاب جهان در سال 2013انتخاب شد. او استاد افتخاري دانشگاه علوم پزشكي تهران است و هم‌اكنون با همكاري دانشگاه علوم پزشكي تهران رهبري و هدايت ساخت بزرگ‌ترين مركز بين‌المللي علوم مغز و اعصاب جهان را در ايران دنبال مي‌كند. در اين برنامه، نخبگان جوان پزشكي كشور دوره‌هاي آموزشي فوق تخصصي را در قالب بورسيه مشترك پروفسور سميعي و دانشگاه علوم پزشكي تهران طي مي‌كنند. اين بيمارستان به مساحت 80هزار مترمربع و داراي 11طبقه است و زير بناي آن 2و نيم برابر بزرگ‌تر از مركز مغز و اعصاب هانوفر آلمان است و در كل منطقه و حتي جهان بي‌نظير است. اين بيمارستان كه در منطقه 22و با همكاري شهرداري تهران ساخته مي‌شود، مجهز به امكانات خاص و مركز پيشرفته تشخيص و درمان سرطان بوده و پزشكان بسياري به دليل اعتبار و درخواست پروفسور سميعي قول ‌ داده‌اند كه پس از افتتاح بيمارستان به‌طور مستمر و ماهانه در اين بيمارستان حضور يافته و به درمان بيماران بپردازند.

به پيشنهاد پروفسور سميعي نخبه‌ها و نفرات برتر رشته‌هاي پزشكي، پس از انجام مصاحبه‌ براي گذراندن دوره‌هاي فوق تخصصي خارج از ايران بورسيه مي‌شوند و پس از اتمام بورس خود و بازگشت به ايران با مؤسسه خيريه و اين بيمارستان همكاري خواهند داشت.

شرط پروفسور سميعي براي همكاري با اين پروژه خيريه بودن آن و عدم‌واگذاري به بخش خصوص يا دولتي است. پروفسور سميعي همچنين در احداث بزرگ‌ترين مركز تحقيقات سرطان شناسي خاورميانه در رشت هم نقش دارد. او در مراسم كلنگ‌زني اين مركز گفته بود كه گيلان را به كانون توليد علم و دانش پزشكي كشور تبديل مي‌كنيم و با ساخت اين مركز مي‌خواهيم امكاناتي براي جوانان كشور ايجاد شود كه براي كسب دانش و ادامه تحصيل به خارج كشور نروند. بنياد علم و پژوهش دانشگاه علوم پزشكي استان گيلان و مركز تحقيقات سرطان شناسي اين دانشگاه به پشتوانه پروفسور سميعي نسبت به احداث بزرگ‌ترين مركز تحقيقات سرطان‌شناسي خاورميانه اقدام كرده است.

تا جايي كه مي‌توانيد كودكان را از كامپيوتر دور كنيد

مجيد سميعي متولد ۲۹ خرداد ۱۳۱۶ تهران است و اصالت گيلاني دارد. چندي قبل و در پاسخ به سؤالي براي اينكه چه كنيم تا سلامت ذهن و مغزمان تأمين شود، گفته بود: يكي از مطالب مهم اين است كه مغزمان را مغشوش نكنيم. دنياي امروزه شايد باعث شود حجم زيادي از اطلاعات در آن واحد وارد مغز شود اما بايد بسيار مراقب بود كه مسائل مختلف را وارد مغز نكنيم چرا كه اين كار كيفيت ارتباط سلول‌هاي مغز را دچار اختلال مي‌كند. به تمام افراد و به‌ويژه به جوان‌ها توصيه مي‌كنم ابتدا يك كار را به انتها برسانند و بعد به سراغ مطالب ديگر بروند چرا كه در غيراينصورت رفته رفته عملكرد مغز كاهش مي‌يابد. توصيه‌اي هم كه براي والدين دارم اين است كه تا جايي كه مي‌توانند كودكان را از كامپيوتر دور كنند و اجازه ندهند وقت زيادي از آنها از طريق بازي‌هاي كامپيوتري پر شود چون حجم زياد اطلاعاتي كه به مغز كودك وارد مي‌شود باعث آلودگي مغزي و فكري در كودكان مي‌شود.

کد خبر 274597

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha