زیرساخت‌های گردشگری ایران پاسخگوی میزان تقاضای سفر گردشگران خارجی نیست.

هتل

 سخنان مسعود سلطاني‌فر، رئيس سازمان ميراث فرهنگي و زمزمه‌هاي ماه‌هاي گذشته مبني بر لغو تورهاي ورودي، به‌دليل تكميل بودن ظرفيت هتل‌ها و حتي اعلام رزرو هتل‌ها تا سال 2015همگي بيانگر آن است كه ايران تا يك‌سال آينده ظرفيت ميزباني از گردشگران خارجي بيش از آنچه در برنامه دولت است را ندارد.

تب هتل‌سازي‌ در سال‌هاي گذشته در ايران نيز چنان بالا گرفت كه در دوره‌اي، اعتراض به احداث هتل در ايران به انتقاد روزانه منتقدان توسعه زيرساخت‌هاي صنعت گردشگري تبديل شد. حالا بار ديگر زمزمه كمبود هتل در ايران شنيده مي‌شود تا جايي كه مسعود سلطاني‌فر رئيس سازمان ميراث فرهنگي و معاون رئيس‌جمهور بارها اعلام كرده است كه براي تحقق چشم‌انداز 20ساله و ورود 20ميليون گردشگر به كشور بايد سالانه 30هتل در ايران ساخته شود. او از سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي نيز خواسته است تا سرمايه‌هاي خود را در بخش هتل‌سازي‌ ايران به‌كار گيرند.

برخلاف رئيس سازمان ميراث فرهنگي و معاون گردشگري او كه بارها از پر بودن ظرفيت هتل‌هاي كشور تا سال 2015خبر داده‌اند، جمشيد حمزه‌زاده، رئيس جامعه هتلداران كشور گفته است كه هنوز هم براي هتل‌هاي 5 و 4ستاره ظرفيت خالي وجود دارد. حمزه‌زاده تأكيد مي‌كند: ظرفيت اتاق‌ها هنوز در هتل‌هاي خوب اما كم‌ستاره خالي است. البته هتل‌هاي سنتي نيز مي‌توانند در اختيار گردشگران قرارگيرند.براساس آماري كه حمزه‌زاده اعلام كرده است ايران داراي 1082هتل يك تا 5 ستاره است. در ميان تمامي هتل‌هاي كشور 30هتل خدمات 5ستاره ارائه مي‌دهند و 83 هتل نيز 4 ستاره‌اند.يكي از هتلداران يزد نيز از اظهارات مطرح شده نسبت به پر بودن ظرفيت هتل‌هاي كشور تا يك‌سال آينده انتقاد كرده است.

مجيد كياني به خبرگزاري مهر گفته است نبايد با طرح مداوم پرشدن اتاق هتل‌ها در ايران، گردشگران خارجي را از سفر به ايران منصرف كرد. مجيد كياني گفت: هنوز هتل‌هاي خوب و اقامتگاهاي بومگردي و سنتي ايران خالي هستند. او افزود: بايد به متوليان گردشگري گفت آيا معتقديد كه همه گردشگران خارجي فقط به هتل‌هاي 4و 5 ستاره مي‌روند؟ اگر اينطور است هنوز گردشگران خارجي متقاضي سفر به ايران را نشناخته‌ايد. بسياري از آنها نمي‌خواهند مانند كشورشان در يك اتاق لوكس اقامت كنند بلكه به ايران مي‌آيند تا با شرايط زندگي و سنت‌هاي ايرانيان آشنا شوند.

کد خبر 275177

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha