چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۸
۰ نفر

گروه شهری: رگبار و بارش‌های پراکنده در پایان هفته 22 استان کشور را فرا می‌گیرد.

براساس پیش‌بینی پایگاه‌های هواشناسی از امروز به تدریج از دمای هوا کاسته شده و بر میزان ابر در آسمان اکثر استان‌های کشور افزوده می‌شود. براین اساس کاهش نسبی دما که از روز گذشته آغاز شده ادامه یافته و موجب بارندگی‌های پراکنده می‌شود.بررسی نقشه‌های هوایی بیانگر گذر متناوب بارش‌های ناپایدار از شمال غرب، بخش‌هایی از غرب و مرکز، دامنه‌های البرز و تا حدودی شمال شرق کشور تا اواخر هفته جاری است که پیامد آن رشد ابر، وزش باد، رگبار و رعد و برق در این مناطق است. همچنین بر روی حاشیه جنوبی دریای خزر نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود که البته تا شنبه در این مناطق شرایط پایدار حاکم می‌شود.بررسی این نقشه‌ها حاکی از آن است که با تقویت جریان‌های مرطوب جنوبی، بر روی جنوب شرق کشور، دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس، رشد ابر، رگبار و رعد و برق در ساعات بعدازظهر و شب پیش‌بینی می‌شود.
نکته جالب این‌که شهرهای حاشیه دریای خزر از این رگبارهای پراکنده نصیب کمتری می‌برند و استان‌های کم‌باران نظیر سیستان‌وبلوچستان، بوشهر، سمنان، کرمان و فارس، بیشتر شاهد بارندگی خواهند بود.
پیش‌بینی‌ها همچنین حاکی از آن است که کاهش دما و بارندگی پراکنده در برخی شهرهای شمال غرب کشور نظیر تبریز در اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت.
کد خبر 27520

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز