سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا از «تام هنکس» بازیگر محبوب هالیوود با اعطای نشان مرکز «کندی» تقدیر کرد.

تام هنکس

به گزارش ايسنا؛ تام هنکس بازیگر سرشناس سينماي آمريكا  نشان مرکز کندی بالاترین نشان افتخار آمریکا برای تأثیرگذاری در امر فرهنگ را از  باراک اوباما رئیس جمهور وقت این کشور دریافت کرد.

استیون اسپیلبرگ کارگردان پرآوازه سینمای جهان نیز که سابقه همکاری با «تام هنکس» را در چندین پروژه سینمایی دارد در این مراسم گفت: پسر محبوب آمریکایی‌ها با فیلم‌هایش چون «فیلادلفیا»، «تارست گامپ»، «آپولو 13» و «نجات سرباز رایان» پنجره‌ای نو به سوی ملت ما باز کرده است.

«هنکس» در سال 1988 با حضور در فیلم کمدی «بزرگ» خود را به عنوان یکی از استعدادهای هالیوود معرفی کرد اما دوره‌ی موفق بازیگری «تام هنکس» با فیلم‌های «بی‌خوابی در سیاتل» در سال 1993 و «فیلادلفیا» رقم خورد.

نقش «هنکس » در فیلم «فیلادلفیا» و همچنین فیلم موفق «فارست گامپ» در سال 1994 دو جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگری را برای این بازیگر به ارمغان آورد تا در کنار «اسینسر تریسی» دومین بازیگری نام بگیرد که دو جایزه اسکار بهترین بازیگری را به صورت پیاپی از آن خود می‌کند.

نقش‌آفرینی «هنکس» در فیلم «آپولو 13» تحسین منتقدین را برانگیخت و این فیلم توانست با نامزدی در 9 بخش اسکار، دو جایزه را کسب کند و در همان سال «تام هنکس» در انیمیشن «داستان اسباب بازی» به جای نقش «وودی» صحبت کرد.

وی در سال 1996 به کارگردانی روی آورد و فیلم «آن کاری که می‌کنیم» را کارگردانی کرد و در همین فیلم در نقش یک تهیه‌کننده موسیقی نیز ظاهر شد. وی در سال 1998 در فیلم «نجات سرباز رایان» به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» جلوی دوربین رفت که این فیلم موفقیت فراوانی رو به رو شد و به گفته‌ی بسیاری یکی از بهترین فیلم‌های جنگی است که تاکنون ساخته شده است. «نجات سرباز رایان» دومین جایزه‌ی اسکار بهترین کارگردانی را برای اسپیلبرگ و نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر را برای «تام هنکس» به ارمغان آورد.

هنکس در سال 1999 در فیلم «مسیر سبز» که اقتباسی از رمان استفن کینگ بود ظاهر شد و همچنین دوباره در انیمیشن «داستان اسباب بازی‌ها 2» به صداپیشگی پرداخت.

سال 2000 جایزه‌ی بهترین بازیگری گلدن گلوب و نامزدی اسکار را برای بازی در فیلم «دور افتاده» برای «هنکس» رقم زد و نقش‌آفرینی مثال‌زدنی «تام هنکس» در چندین فیلم دیگر جایزه‌ی یک عمر دستاورد هنری انجمن فیلم آمریکا را برای وی به همراه آورد تا او در سن 45 سالگی جوان‌ترین دریافت کننده‌ی این جایزه نام بگیرد.

از دیگر فیلم‌های موفق «تام هنکس» می‌توان به «ترمینال»، «رمز داوینچی» ‌، «اگر می‌توانی مرا بگیر»، «جنگ چارلی ویلسون» و «فرشتگان و شیاطین» اشاره کرد.

تام هنکس درآمدزاترین بازیگر تاریخ سینما شناخته شده است؛ به طوریکه تاکنون فیلم‌های او 6.3 میلیارد دلار فروش داشته‌اند که متوسط 107 میلیون دلار برای هر فیلم است. پرفروش‌ترین فیلمی که «تام هنکس» در آن نقش داشته انیمیشن «داستان اسباب بازی‌های 3» است.

وی سال گذشته و در جوایز آکادمی اسکار برای فیلم هیجانی «کاپیتان فیلیپس» نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شد اما در نهایت رقابت را به «متئو مک کانوی» بازیگر فیلم «باشگاه خریداران دالاس» واگذار کرد.

این بازیگر نامدار سینمای جهان که پنج نامزدی اسکار و دو جایزه اسکار بهترین بازیگری را به همراه چهار جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگری در کارنامه سینمایی دارد، توانست در سال 1992 ستاره‌ای به نام خودش در تالار مشاهیر هالیوود ثبت کند.

کد خبر 280517

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha