سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

۳ جوان سابقه دار که در ده‌ها فقره سرقت گوشی تلفن همراه و کیف‌قاپی دست دارند در جریان بازجویی‌ها اعتراف کردند از گوشی‌های مسروقه برای شرط‌بندی استفاده می‌کردند.

متهمان

اولين شاكي اين باند تبهكاري زن جواني بود كه روز 18آبان‌ماه به كلانتري خاني آباد رفت و گفت ساعت 6صبح در خيابان ورزش كيف دستي‌اش كه مدارك دانشگاهي، گوشي تلفن همراه و كارت عابربانك همراه با رمزش داخل آن بود توسط سرنشينان يك دستگاه موتورسيكلت آبي رنگ سرقت شده است. به‌دنبال اين سرقت به دستور بازپرس شعبه ششم دادسراي ناحيه 34افسران پايگاه پنجم پليس آگاهي تحقيقات خود را در اين‌باره آغاز كردند. تحقيقات در مرحله مقدماتي بود كه شاكي نزد مأموران رفت و گفت سارقان با استفاده از كارت عابربانك از حساب بانكي‌اش پول برداشت كرده‌اند. دوربين‌هاي مداربسته بانك تصوير سارقان را هنگام برداشت پول ثبت كرده بود.

همزمان با به‌دست آمدن اين سرنخ كارآگاهان با استفاده از ترفندهاي پليسي توانستند كسي را كه از گوشي مسروقه شاكي استفاده مي‌كند شناسايي و دستگير كنند. اين جوان ادعا كردگوشي را در شرط بندي از جوان 23ساله‌اي به نام حسن برده است. تحقيق راجع به حسن نشان مي‌داد او ازجمله مجرمان سابقه دار در پليس آگاهي است كه پيش از اين به اتهام كيف‌قاپي و سرقت موتورسيكلت دستگير شده است. وقتي تصوير وي به شاكي نشان داده شد او تأييد كرد كه حسن همان سارق موتورسوار است. از سويي مطابقت تصوير وي با تصاوير دوربين‌هاي مداربسته بانك جاي ترديدي براي مأموران باقي نگذاشت.

در چنين شرايطي تلاش‌ها براي دستگيري وي آغاز شد اما به مأموران خبر رسيد او چند روز قبل به اتهام سرقت موتورسيكلت توسط مأموران پايگاه هشتم پليس آگاهي دستگير شده است. اين متهم كه تصور نمي‌كرد پليس از كيف قاپي هايش مطلع شده است، در جريان بازجويي‌ها ابتدا اتهام كيف‌قاپي را انكار كرد اما وقتي تصاوير ضبط شده توسط دوربين‌هاي مداربسته بانك به او نشان داده شد به ناچار به‌دست‌داشتن در ده‌ها فقره كيف قاپي در مناطق عبدل‌آباد، خاني‌آباد، شهرك شريعتي، شهرك وليعصر و... اعتراف كرد و گفت سرقت‌ها را با همدستي 2جوان ديگر به نام‌هاي سهيل -19ساله- و محمد -20ساله- مرتكب شده است.

به اين ترتيب مأموران 2عضو ديگر اين باند كيف قاپي را درحالي‌كه قصد داشتند ازطريق پشت بام مخفيگاه‌شان فرار كنند، دستگير كردند. در بازرسي از مخفيگاه سهيل ده‌ها دستگاه گوشي تلفن همراه و 2دستگاه موتورسيكلت مسروقه كشف شد. اعضاي اين باند تبهكاري وقتي تحت بازجويي‌هاي تخصصي قرار گرفتند به ده‌ها فقره كيف قاپي و سرقت گوشي‌هاي تلفن همراه در مناطق جنوب و جنوب غرب تهران اعتراف كردند و گفتند از گوشي‌هاي تلفن همراه مسروقه براي شركت در قمار و انجام شرط‌بندي استفاده مي‌كردند.هم‌اكنون متهمان به دستور بازپرس پرونده در بازداشت به‌سرمي‌برند و تحقيقات از آنان ادامه دارد و شاكيان احتمالي مي‌توانند به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه كنند.

 

کد خبر 280621

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha