جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

شهردار تهران با تاکید بر اینکه دولت تاکنون هیچ پولی به شهرداری کمک نکرده و نمی‌کند، گفت: هزینه‌های شهرداری از پول مستقیم مردم تامین می شود و اگر از محل تبصره 13 بودجه ای به حمل و نقل عمومی اختصاص می یابد بر اساس وظیفه‌ای‌است که مجلس مشخص کرده و هزینه حمل و نقل عمومی را باید دولت بپردازد.

به گزارش سما، محمد باقر قالیباف شهردار تهران در همایش ائمه جماعات و شورایاران محلات مناطق یک و سه که در تالار امام علی (ع) دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد با اعلام این مطلب گفت: مشکل امروز کشور ما از زمانی پیدا شد که درآمد ما بر نفت استوار شد و نفت در حالی که فرصتی برای ما بود بدل به تهدیدی شد، تا ما از یک ملت پرکار و پرتلاش تبدیل به یک مردم کم تلاش و کم تحرک شویم.

قالیباف، شهرداری و شورای شهر را امانتدار مردم دانست و گفت: باید هر شش ماه یک بار مجموعه تراز درآمد و هزینه را به اطلاع مردم برسانیم و اگر کارنامه مالی شهرداری در سال 85 را بر روی پورتال  شهرداری قرار دادیم حداقل وظیفه قانونی خود را انجام دادیم.

قالیباف با بیان اینکه عمده مشکلات ما در اجرای کار، مشکلات فرهنگی است گفت: باید اجازه داده شود تا شورایاری‌ها نقش خود را ایفا کنند و بر عملکرد ما نظارت داشته باشد.

شهردار تهران گفت: تا زمانی که ما در شهرداری هستیم رویکرد محله محوری نیز وجود دارد و شورایاران باید بر پولی که شهرداری از مردم می گیرد مستقیم نظارت کنند.

وی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما اظهار کرد: رسانه‌های ما در زمینه فرهنگ‌سازی و در مورد آموزش فرهنگ عمومی و شهرنشینی و ارتقاء آگاهی مردم و حقوق شهروندی حتی ده دقیقه هم در برنامه‌های خود زمان اختصاص نمی‌دهند.

قالیباف با تأکید بر شفاف‌سازی افزود: شهرداری تهران باید آنقدر شفاف باشد که همه مردم از تمامی ابعاد کارهای شهرداری آگاه باشند که در این راستا تا پایان امسال همه فعالیت‌ها و هزینه‌های شهرداری مانند هزینه‌های افتتاح پل‌ها، خدمات شهری و... در پورتال شهرداری قرار می‌گیرد.

کد خبر 28108

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز