سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۴
۰ نفر

نظارت و کنترل شهر بزرگی مانند تهران بسیار سخت است، اما در صورتی‌که شورایاران تنها بر مسائل محله خود متمرکز شوند شهرداری می‌تواند بر همه نقاط و 380 محله تهران مسلط شود.

به گزارش سما، محمد باقر قالیباف، شهردار تهران در جمع شورایاران و ائمه جماعات مناطق 12 و 13 با بیان این مطلب اظهار داشت: در صورتی‌که شورایاران بر کلیه اقدامات و مشکلات، در سطح محله خود متمرکز شوند قدرت اجرایی و نظارت بسیار مطلوب خواهد شد.

شهردار تهران ضمن تأکید بر آنکه با مدیریت از بالا شهر تهران قابل کنترل نخواهد بود گفت: شورایاران باید دقت کنند بودجه اختصاص یافته به محلات چگونه هزینه می شود، زیرا بودجه شهرداری توسط مردم تامین می‌شود و تنها باید صرف رفع مشکلات آن‌ها و تامین رفاهشان شود.

قالیباف افزود: وظیفه شهرداری تنها در حد عملیات عمرانی و خدماتی نیست و باید زمینه‌های لازم برای آموزش و تربیت شهروندان را فراهم سازد.

وی تاکید کرد: هر نوع فعالیت در سطح محلات باید بر اساس تفکر مسجد محوری باشد و کلیه فرهنگسراها، خانه‌های آموزش و فرهنگ باید در ارتباط مستقیم با مساجد باشند. 

شهردار تهران همچنین در مورد معضلات شهرداری منطقه 12 اظهار داشت: بخشی از محله‌های شهرداری این منطقه خالی از سکنه است و تبدیل به انبارها و کارگاه‌های تولیدی شده و برای ساکنان معضلات و آسیب‌های زیادی را به دنبال داشته به همین دلیل رسیدگی به وضعیت این محلات در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد و همچنین معضلاتی مانند بافت‌های فرسوده و گره‌های ترافیکی نیز در این منطقه در اولویت برنامه‌هاست.

کد خبر 25745

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز