همشهری آنلاین: مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بودجه سال آینده سازمان حفاظت محیط زیست ۲۰ تا ۲۴ درصد افزایش یافته است و در برخی از ردیف‌ها این افزایش به ۲۵ درصد نیز رسیده است.

به گزارش ايرنا، سعید نمکی روز یکشنبه گفت: با توجه به نگاه دولت تدبیر و امید و به رغم بروز برخی مشکلات در زمینه بودجه با کاهش قیمت نفت، اعتبار سازمان محیط زیست نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

اگرچه بودجه سال آینده افزایش یافته است اما با توجه به نیازمندی‌های ویژه محیط زیست کشور، این اعتبارات تکاپوی تحول در این بخش را نمی‌کند.

نمکی با بیان این که ناقوس مرگ محیط زیست مدت‌هاست به صدا در آمده است گفت: این میزان اعتبار شاید برای حفظ وضع موجود کافی باشد اما قطعا برای ایجاد تحول در ساختار و عملکرد حفاظت از محیط زیست، توسعه و بهینه‌سازی سازمان محیط زیست کافی نیست.

وی به نقش مردم در حفاظت از محیط زیست تاکید کرد و افزود: در زمینه وضعیت کنونی محیط زیست و نحوه حفاظت از آن بررسی‌های زیادی انجام شده است و چندین علت مشخص شده که موضوع فرهنگی یکی از این دلایل است.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: به رغم تاکید آموزه‌های دینی بر حفاظت از محیط زیست متاسفانه شاهد تخریب محیط زیست توسط مردم هستیم، در واقع رفتار خشونت‌آمیز افراد با طبیعت نسبت به رفتار دوستانه آن‌ها بسیار پررنگ‌تر است.

به گفته وی در برخی موارد شکستن شاخه درختان، ریختن زباله در طبیعت و یا آزار حیوانات به تفریح برای برخی افراد درآمده است.

وی اظهار کرد: در بخش فرهنگی سازمان محیط زیست اقداماتی را آغاز کرده است البته این کار به تنهایی از سازمان برنمی‌آید و دستگاه‌های دیگر نیز باید وارد عمل شوند در غیر این صورت هیچ میزان بودجه‌ای برای حفاظت از محیط زیست کافی نیست.

نمکی افزود: اقداماتی مانند اطلاع‌رسانی عمومی، آوردن سرفصل‌های زیست محیطی در دروس دانشگاهی و مدرسه‌ای و راه‌اندازی مدارس زیست محیطی و طبیعت برخی گام‌هایی است که سازمان محیط زیست در زمینه ارتقای فرهنگ زیست محیطی برداشته است.

کد خبر 282384

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha