همشهری‌آنلاین: دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری نخستین همایش بررسی نقش روابط عمومی و تبلیغات در صنعت بانکداری به میزبانی بانک قوامین برگزار شد.

همایش بررسی نقش روابط عمومی و تبلیغات در صنعت بانکداری

به گزارش شارا، در ابتدای این نشست، مدیر کل روابط عمومی بانک قوامین ضمن خوشامدگویی و ابراز خرسندی، گفت: در ماه های اخیر اقدامات خوبی برای برگزاری مناسب و کیفی این همایش انجام شده و امیدواریم با تداوم این جلسات و همفکری و هم افزایی سایر همکاران، شاهد رویکرد جدید و پایه‌گذاری رشد و تعالی مناسبی برای روابط عمومی‌ها در سال‌های آینده باشیم.

حمید موفق در ادامه اقزود: متاسفانه نقش مدیران روابط عمومی نظام بانکی کشور در برخی امور نادیده گرفته می‌شود و به همین دلیل روابط عمومی‌های سیستم بانکی نتواستند تصویر واقع‌بینانه و مثبت‌تری از نظام بانکی به مردم ارائه دهند.

  • مدیر عامل بانک قوامین: اصلاح وجهه بانک ها بر عهده روابط عمومی‌هاست

مدیر عامل بانک قوامین در دومین نشست شورای سیاست‌گذاری نخستین همایش بررسی نقش روابط عمومی و تبلیغات در صنعت بانکداری، با بیان این مطلب گفت: متاسفانه جامعه بانکداری کشور در چندساله اخیر مورد هجمه واقع شده است و برخی افراد چهره سالم بانکداری کشور را مخدوش کرده‌اند.

احمدرضا خطیبی افزود: امروزه دلیل اینکه بانکداری مورد هجمه واقع می شود به این خاطر است که جامعه ما خود را بانک محور می داند و هر مشکلی که در اقتصاد پیش می آید بلافاصله بر گردن بانک مرکزی می اندازند. واقعیت این است که ما خدمت گذار مردم هستیم زیرا بدون مردم ما وجود نداریم.

مدیرعامل بانک قوامین تصریح کرد: روابط عمومی ها باید کاری کنند تا مردم بدانند جامعه اقتصاد محور است و بانک یکی از ارکان آن است.

وی ادامه داد: در چند وقت اخیر همه به دنبال این هستند که چرا بانک ها به بخش تولید وام نمی دهند. وقتی شما در یک اقتصاد هزینه پول تان بالا برود بانک چه باید بکند؟ در حال حاضر همه ما متوجه این هستیم که هزینه پول در بانک ها بسیار بالا است. از طرفی ما را محدود می کنند که باید کار اقتصادی کنیم و سهام دار از ما پول می خواهد و از طرف دیگر جامعه اطلاع کامل از عملکرد بانک ندارد.

وی گفت: من از بزرگان روابط عمومی خواهش می کنم این دیدگاهی را که در جامعه برای بانک ها ایجاد شده است را اصلاح کنند اما تبلیغات باید به گونه ای باشد که آرام و اصلاح گر باشد. همانطور که می دانید اگر تبلیغات به طور مستقیم صورت بگیرد، با مواجه مستقیم نیز روبرو می شود.

خطیبی در پایان گفت: امیدوارم یکی از برنامه ها و سیاست های این همایش تطهیر چهره بانک ها در جامعه باشد. اصلاح وجهه بانک ها بر عهده روابط عمومی ها است.

  • مشاور رییس کل بانک مرکزی: ساکنان محله روابط عمومی باید مثبت نگر و زیبا نگر باشند

در ادامه این نشست، مشاور رییس کل بانک مرکزی طی سخنانی گفت: ما محله ای به نام روابط عمومی داریم که هر کس از در این محله وارد می شود ناچار است که مثبت نگر و زیبا نگر باشد زیرا غیر از این اگر بخواهد فکر کند نمی تواند نقش خود را ایفا کند.
سیدغلامرضا کاظمی دینان افزود: متاسفانه امروز ما شاهد برخی از دوستان روابط عمومی هستیم که دیوار هستند که باید بدانند از محله روابط عمومی خارج هستند زیرا روابط عمومی همیشه پل است.

وی گقت: ما بانکی ها همیشه برای دیگران همایش برگزار می کنیم ولی هیچگاه برای خودمان همایشی برگزار نکرده ایم و هیچگاه نشان ندادیم که نقش ما چیست. نقشی که روابط عمومی های سیستم بانکی در نظام بانکی دارند را هیچگاه برای مدیران خود تبیین نکرده ایم و هیچگاه نشان ندادیم که اگر روابط عمومی در نظام بانکی نباشد موفقیتی حاصل نمی شود.

رییس انجمن روابط عمومی ایران در ادامه گفت: امیدوارم دیگر همکاران روابط عمومی در سیستم بانکی حمایت خود را از این همایش داشته باشند. اگر ما از خودمان حمایت نکنیم دیگر نمی توانیم از دیگران توقع داشته باشیم. این همایش می تواند نقش ما را به مدیران و سیستم بانکی بشناسد و مدیران ما بدانند اگر ما را حمایت کنند مطمئناً ما آنها را یا بدون خسارت یا با کمترین صدمات به هدف شان می رسانیم. به شرط اینکه ما را بشناسند، حمایت کنند و قبول داشته باشند.

وی با اشاره به این موضوع که این همایش می تواند این حرکت را ایجاد کند و بعد از این همایش نگاه مدیران به شما تغییر خواهد کرد، تصریح کرد: همیشه سعی کنیم کیفیت را فدای مسائل دیگر نکنیم. مردم تشیص می دهند. برای مثال کنفرانس بین المللی روابط عمومی نشان داد که بسیار با ارزش است چرا که اساتید برجسته ای در آن حضور داشتند. این همایش نیز به همین صورت است چرا که اگر بدنبال پول و مسائل این چنینی در برگزاری این همایش باشیم به طور حتم کیفیت از بین خواهد رفت.

این پیشکسوت روابط عمومی گفت: مساله تبلیغات در سیستم بانکی متفاوت است. سیستم بانکی با شرکت ها و سازمان های دیگر متفاوت است. ما نباید دست به هر نوع تبلیغی بزنیم. واقعیت این است که تبلیغات ما باید درست و سنگین باشد. ما بانک هستیم، پفک فروش و بستی فروش نیستیم. ما شناخته شده هستیم تمام شعب ما محل تبلیغ ما است. لذا این مواردی است که توقع دارم در این سمینار بحث شود که آیا باید تبلیغ سیستم بانکی در زمین فوتبال باشد یا نه.

وی گفت: بحث دیگر اطلاع رسانی و خبر رسانی است. علت اینکه به سیستم بانکی حمله می شود این است که نمی توانیم اخبار را به موقع اطلاع رسانی کنیم و همین امر باعث می شود تا به دیگران اجازه دهیم تا اخبار و اطلاعات ما را بر علیه سیستم بانکی استفاده کنند. در صورتی که خدماتی که یک سیستم بانکی به جامعه ارایه می دهد، هیچ سازمان و ارگانی ارایه نمی دهد.

رییس انجمن روابط عمومی ایران با بیان این مطلب که مردم از ما توقع دیگری دارند، گفت: ما باید با روابط عمومی ها کاری کنیم تا بتوانیم همکاران مان را قانع کنیم که برخوردشان با مردم در شأن و شخصیت یک کارمند بانک باشد. شخصیت سیستم بانکی ایجاب می کند که مردم به این سیستم طور دیگری نگاه کنند و این وظیفه بر عهده ما روابط عمومی ها است.

وی در پایان گفت: ما باید به کارمندان سیستم بانکی به گونه ای آموزش دهیم که مشتری برای ما نعمت است. باید این را به همکاران القاء کنیم که مردم صاحب ما هستند زیرا پول آنها است که سیستم بانکی به جریان می افتد و کار می کند که اگر این اتفاق بیافتد مردم به ما اعتماد می کنند. موفقیت یک سیستم به خصوص نظام بانکی اعتماد مردم به آن سازمان است.

  • رییس شورای سیاستگزاری همایش: باید از جایگاه روابط عمومی صیانت کنیم

مدیرکل زوابط عمومی بانک دی طی سخنانی در این نشست گفت: فعالیت در روابط عمومی یک وظیفه است و همه ما باید آموزش بینیم چرا که هر اندازه در این زمینه آموزش بینیم، بیشتر با حرفه روابط عمومی آشنا می شویم. اما یک اصل مدیریتی در کنار آن نیز هست اگر نتوانیم از دانش و مهارت در این زمینه استفاده کنیم چه بسا شاید نتوانیم از جایگاه روابط عمومی به درستی صیانت کنیم.

ابراهیم صفرلکی افزود: باید از جایگاه روابط عمومی صیانت کنیم و این صیانت یعنی داشتن دغدغه. مادامی که به روابط عمومی دغدغه نداریم، مسلم است که توفیقی در این زمینه نخواهیم داشت. لذا مدیران روابط عمومی باید تلاش کنند در این جلسات حضور پر رنگ تری داشته باشند. اگر فرار است در روابط عمومی به درستی نقش آفرینی کنیم، اولین نقش آفرینی برگزاری این همایش است.
رییس شورای سیاستگزاری نخستین همایش بررسی نقش روابط عمومی و تبلیغات در صنعت بانکداری با اشاره به این مطلب که باید از دریچه روابط عمومی به امور بنگریم، گفت: موضوع دیگری که بایستی در برگزاری این همایش مدنظر قرار گیرد تجلیل از پیشکسوتان روابط عمومی است. اگر نتوانیم از بزرگان خود تجلیل کنیم یک علامت سوال بزرگ ایجاد می شود.

صفرلکی در پایان اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی مناسب بتوانیم حضور چشمگیر مدیران عالی بانک ها و سایر شخصیت های برجسته را در این همایش داسته باشیم تا نقش و کارکرد روابط عمومی بیش از پیش تبیین شود.

  • دبیرکل همایش: سند تعالی روابط عمومی در صنعت بانکداری تدوین شود

همچنین در این نشست، مدیرکل روابط عمومی بانک توسعه تعاون با بیان این مطلب، گفت:در حال حاضر فعالیت های روابط عمومی ها به سمت تخصصی شدن می رود و علاوه بر شرح وظایفی که دارند و در همه سازمان ها مشترک است اما علاوه بر آن یکسری فعالیت ها و وظایف تخصصی خاص خود را نیز دارند. به این معنی که در حال حاضر نگاه به روابط عمومی یک نگاه حرفه ای و تخصصی است و همین نیاز باعث شد که توسط موسسه کارگزار روابط عمومی در هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی پیشنهاد شود که همایشی در حوزه نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری را داشته باشیم.

هادی کمرئی در ادامه گفت: خوشبختانه روابط عمومی های بانک ها، روابط عمومی های فعال و موفقی هستند و سعی می کنند در تمامی حوزه ها تلاش کنند تا نقش و جایگاه خود را ایفا نمایند. اما با تمام این تلاش هایی که انجام می گیرد، این نیاز احساس می شود که روابط عمومی ها در حوزه های مختلف به صورت تخصصی و فنی تر وارد شوند.

دبیرکل نخستین همایش بررسی نقش روابط عمومی و تبلیغات در صنعت بانکداریدر پایان گفت:ضمن اینکه روابط عمومی ها در بانک ها اهمیت و جایگاه ویژه ای دارند اما اعتقاد بر این است در فرآیند تصمصم گیری باید به صورت جدی تری وارد عمل شوند.

کد خبر 283124

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha