پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: برای بسیاری از ما پیش‌آمده که صبح از خواب بیدار شده ولی به دلیل نداشتن وقت کافی، خوردن شام سنگین و چرب یا نبود مواد غذایی لازم در خانه از خوردن وعده صبحانه صرف‌نظر می‌کنیم.

egg

غافل از اینکه پس از پایان خوابیدن و ۸ تا ۱۰ ساعت وقفه در سوخت‌رسانی بدن، خوردن صبحانه از اهمیت زیادی برخوردار است و حداقل ۲۰ درصد از انرژی روزانه باید از طریق صبحانه تأمین شود.

خوردن صبحانه باعث تمرکز بهتر برای انجام وظایف حساس و حتی کمتر شدن حوادث می‌شود. از طرفی خوردن این وعده غذایی به افرادی که مشکل یبوست دارند توصیه می‌شود چراکه صبحانه باعث تحریک حرکات دودی روده و پیشگیری از یبوست در ابتدای صبح می‌شود.

افرادی هم که قصد کاهش وزن‌دارند وعده صبحانه را به‌هیچ‌وجه فراموش نکنند. حتی بهتر است که این وعده، کامل و سرشار از پروتئین و غلات باشد. در این صورت وعده‌های دیگر غذایی توسط فرد، بهتر انتخاب‌شده و همین امر باعث مصرف کمتر کالری در طول روز و کاهش وزن خواهد شد.

لازم به ذکر است غذایی که صبح خورده می‌شود نسبت به غذایی که عصر یا شب مصرف می‌شود خیلی کمتر سبب چاقی می‌شود. در آخر پیشنهاد می‌شود به‌جای اینکه علائمی که به دنبال گرسنگی می‌آیند مثل خستگی، خواب‌آلودگی، بی‌قراری و عدم تمرکز و کارایی را با خود همراه کنیم، به صبحانه سلامی دوباره بدهیم و با آن آشتی‌کنیم.

منبع: تهران شهر

کد خبر 283377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha