چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۸
۰ نفر

خیلی از خانواده‌ها کمتر از میزانی که لازم است میوه می‌خورند.

میوه

 بعضي‌ها براي ميان‌وعده به هيچ عنوان ميوه را انتخاب نمي‌كنند. چه كارهايي مي‌توانيم انجام بدهيم تا خانواده‌مان به اندازه نياز بدن‌شان ميوه مصرف كنند؟

ميوه را از يخچال بيرون بياوريد: خيلي اوقات افراد خانواده زياد سر يخچال نمي‌روند اما اگر چيزي دم‌دستشان باشد راحت از آن استفاده مي‌كنند. هرروز وظيفه آوردن ميوه را به يكي از اعضاي خانواده بسپاريد و وقتي همه‌تان دور هم جمع هستيد، ظرف ميوه را وسط بگذاريد.

تازه و كم ميوه بخريد:‌ هرقدر ميوه‌اي كه در دسترستان است تازه‌تر باشد ميل خانواده به مصرف آن بيشتر مي‌شود و هرقدر پلاسيده باشد كمتر اشتها برانگيز است. به ميوه‌فروشي كه مي‌رويد كم ميوه بخريد. اصلا عجيب نيست اگر براي يك خانواده سه‌نفره 6پرتقال برداريد. فرهنگ كم خريدن را در خانواده‌تان جا بيندازيد.

دوست‌داشته‌ها و دوست‌نداشته‌ها با هم: بيشتر ميوه‌هايي كه مي‌خريد آنهايي باشد كه اعضاي خانواده دوست دارند اما هميشه مقدار كمي از ميوه‌هايي كه دوست نداريد هم بخريد و كنار ظرف ميوه‌تان بگذاريد. ممكن است يكي از اعضاي خانواده دلش بخواهد يك‌بار طعم آن را امتحان كند و باب خوردن آن ميوه گشوده شود.

به ظاهر ميوه‌ها تنوع بدهيد: ساده‌ترين راه اين است كه ميوه‌ها را قاچ كنيد و پوست بگيريد و كنار هم بگذاريد اما اين كار را فقط خودتان انجام ندهيد. ديگر اعضاي خانواده را هم موظف به اين كار كنيد. راه ديگر اين است كه يك ظرف سالاد ميوه درست كنيد. همه ميوه‌ها را تكه و با هم مخلوطشان كنيد. رويشان آبميوه بريزيد و در كاسه‌هاي كوچك بريزيد و با قاشق ميل كنيد. اگر هندوانه مي‌خريد مي‌توانيد آن را به‌صورت گلوله‌هاي كوچك درآوريد، يا به آن برش‌هاي مثلثي با پوست بدهيد. اگر بچه كوچك داريد ميوه‌ها را به شكل‌هاي مختلف برش بزنيد و روي يك بشقاب بزرگ برايشان شكل درست كنيد؛ مثل يك خانه، يك درخت، يك حيوان و...

وقت درست را انتخاب كنيد: ببينيد چه وقت خانواده‌تان ميل به ميوه دارند. بعد از يك عصرانه مفصل بعيد است كسي ميوه بخواهد. براي مصرف ميوه زمان درست را انتخاب كنيد؛ مثلا زماني كه نسبتا گرسنه باشند.

سرد يا گرم: بعضي افراد ميوه را در دماي محيط دوست دارند و بعضي دلشان مي‌خواهد ميوه خنك باشد. ببينيد افراد خانواده شما جزو كدام دسته از افرادند.

ميوه‌هاي نوبرانه بخريد: آدم‌ها براي خوردن ميوه‌هاي نوبرانه ذوق بيشتري دارند. از اين فرصت براي ميوه‌خور شدن خانواده‌تان استفاده كنيد و ميوه نوبرانه بخريد.

براي گردش و مسافرت ميوه ببريد: به جاي آنكه براي گردش و مسافرت از مغازه خوراكي بخريد، با خودتان ميوه ببريد. اگر مي‌بينيد بيشتر خورده مي‌شود، ميوه‌هايي كه خشك شده‌اند را همراهتان ببريد؛ هرچند به خوبي ميوه‌هاي تازه نيستند.

کد خبر 286311

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha