گروه اجتماعی: خانواده‌های زندانیان نیازمند، تحت پوشش خدمات حمایتی هلال‌احمر قرار می‌گیرند.

به گزارش همشهری، محسن نصیری مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان ضمن اعلام این خبر گفت: با امضای تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر و انجمن حمایت از زندانیان، خانواده‌های زندانیان نیازمند، تحت پوشش خدمات حمایتی هلال‌احمر گرفتند.

وی افزود: تعداد زندانیان سراسر کشور 140هزار نفر هستند که 70درصد آنه زندانیان متأهل هستند که با به زندان افتادن سرپرست خانواده خود نیازمند ارائه خدمات حمایتی جهت جلوگیری از فروپاشی خانواده هستند.

معاون دادستان تهران در امور زندانها نیز گفت: خانواده زندانیان نیازمند به طور حتم تا پایان سال تحت پوشش بیمه همگانی قرار خواهند گرفت و از خدمت درمان بهره‌مند خواهند شد.

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان نیز خانواده زندانیان را جزو اقشار آسیب‌پذیر جامعه خواند و گفت: به منظور ایجاد انسجام و هماهنگی در برنامه‌ها و اقدامات سازمان غیردولتی خیریه و جهت جلوگیری از انجام فعالیت‌های موازی و افزایش اثربخشی فعالیت‌ها و همچنین توان‌افزایی سازمان‌های مذکور تفاهم‌نامه‌ای جهت حمایت از خانواده زندانیان بین سازمان داوطلب هلال‌احمر و انجمن حمایت از زندانیان منعقد شده است.

نصیری اهداف عقد این تفاهم‌نامه را شامل حمایت از اقشار آسیب‌‌دیده و آسیب‌پذیر جامعه و تلاش جهت بهبود وضعیت معیشتی آنها و ایجاد مشارکت‌های مردمی و فراهم نمودن زمینه‌های حضور اجتماعی اعضای خانواده زندانیان در جامعه و فرهنگ‌سازی و ایجاد انگیزه برای آنها توصیف کرد.

وی افزود: جمعیت داوطلبان هلال‌احمر متعهد شده است نسبت به ارائه خدمات درمانی و حمایت به افراد معرفی شده از سوی انجمن حمایت از زندانیان در قالب وام‌ها و کمک‌های بلاعوض اقدام کند و براساس این تفاهم‌نامه سازمان داوطلبان هلال‌احمر خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌های زندانیان ارائه می‌کند که این خدمات توسط مددکاران این جمعیت انجام می‌شود.

کد خبر 2864

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز