مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۷:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک شکاف در سپر حرارتی ایندیور، سایه‌های ترس را بر این شاتل افکنده است.

به گزارش آسوشیتدپرس بازرسی‌های لیزری که روز یکشنبه 12 اوت (21 مرداد) در بخش‌هایی از شاتل که دسترسی به آن‌ها بسیار سخت است نشان داده است که شکاف سه اینجی که در سپر حرارتی ایندیور ایجاد شده است نیاز به تعمیر اساسی دارد و فضانوردان باید آخر هفته خود را به تعمیر آن بپردازند.

چنین شکافی می‌تواند هنگامی که ایندیور به زمین باز‌می‌گردد بلایی را که بر سر کلمبیا آمد بر سر آن بیاورد.

کلمبیا در سال 2003 و هنگامی که در حال بازگشت به زمین بود به دلیل وجود یک شکاف در سپر حرارتی‌اش بر فرا شهر فلسطین در ایالت تگزاس منهدم شد و تمام سرنشینان آن کشته شدند.

ریک ماستراچیو از آمریکا و دیو ویلیامز دو فضانورد ایندیور شنبه اولین راه‌پیمای فضایی را در ایستگاه بین‌امللی فضایی انجام دادند

فضا‌نوردان ایندیور اواخر روز شنبه با انجام یک راه‌‌پیمایی فضایی بخشی از تجهیزاتی را که با خود به فضا برده بودند بر روی ایستگاه بین‌المللی نصب کردند.

ایندیور روز چهارشنبه به فضا پرتاب شد و روز پنج‌شنبه در ایستگاه بین المللی پهلو گرفت.

ایندور چندین بخش جدید برای ایستگاه فضایی را حمل می‌کند؛ از جمله یک چوب‌بست فلزی مکعبی 2 تنی که شنبه آینده به ایستگاه اضافه خواهد شد.

فضانوردان همچنین یک سکوی ذخیره بزرگ برای بخش‌های یدکی و یک ژیروسکوپ جدید را  در ایستگاه نصب خواهند کرد.

اولین مأموریت ایندیور  STS-49 بود. پس از آن در سال 1993 (در مأموریت STS-69) به کمک تلسکوپ فضایی‌هابل رفت و با تعمیراتی ویژه بر روی آن از بزرگترین چشم فضایی بشر مراقبت کرد.

این شاتل تاکنون 18 مأموریت را با موفقیت به پایان رسانده و طبق برنامه ناسا قرار است تا سال 2010 به برنامه‌های خود ادامه دهد.

کد خبر 28714

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز