حمله یک مرد مسلح به کنیسه‌ای در کپنهاگ پایتخت دانمارک بار دیگر فضا را برای موج‌سواری بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی فراهم کرد.

فراخوان نتانیاهو برای مهاجرت یهودیان اروپا

او كه در آستانه انتخابات سراسري اين رژيم به هر ابزاري براي جمع‌آوري رأي روي مي‌آورد، در سخناني از يهوديان اروپا خواست به‌خاطر نبود امنيت در كشورهايشان به «اسرائيل» مهاجرت كنند. او از تصويب بودجه 50ميليون دلاري براي ترغيب مهاجرت يهوديان اروپا به اسرائيل خبر داده ‌است. اين سخنان البته با واكنش منفي يهوديان اروپا روبه‌رو شد. ازجمله خاخام ارشد شهر كپنهاگ در واكنش به اين فراخوان نتانياهو گفت: ترور دليلي براي مهاجرت به اسرائيل نمي‌شود. اين مقام ارشد مذهبي يهودي در دانمارك گفت كه از حرف‌هاي نتانياهو نااميد شده ‌است.

شهر آرام كپنهاگ 24ساعت گذشته را در وحشت گذراند. ابتدا عصر روز شنبه 2 مرد مسلح به كافه محل نشستي با موضوع كفرگويي و آزادي بيان حمله كردند كه با حضور كاريكاتوريست‌هاي سوئدي و دانماركي كه محتواي توهين‌آميز عليه پيامبر اسلام منتشر كرده‌بودند، برگزار مي‌شد. در اين حمله 2 نفر كشته و چند نفر مجروح شدند. عوامل حمله فرار كردند و پليس در پي آنهاست. در نخستين ساعات روز يكشنبه هم يك فرد مسلح ديگر به يك كنيسه در همين شهر شليك كرد كه در آن يك يهودي كشته شد.

عصر ديروز پليس دانمارك اعلام كرد براساس فيلم‌هاي موجود معلوم شده كه عامل هر دوي اين حملات يك نفر بوده كه در تيراندازي يكشنبه‌صبح با پليس كشته ‌شده ‌است. كسي مسئوليت اين حملات را به‌عهده نگرفته است ولي مي‌توان اين حملات را در چارچوب حملات پراكنده ماه‌هاي اخير افراد مسلح وابسته به داعش و القاعده در شهرهاي مختلف اروپا از پاريس تا بروكسل ارزيابي كرد. مدت‌هاست كه سازمان‌هاي اطلاعاتي غرب نسبت به خطر شهروندان اروپايي هشدار مي‌دهند كه براي جنگ در كنار داعش به سوريه رفته‌اند و براي حمله به اهداف غربي در حال بازگشت به شهرهاي خودشان هستند. ديروز نخست‌وزير دانمارك در سخناني، اتفاقات شهر كپنهاگ را نگران‌كننده خواند اما گفت كه اين نشانه‌اي از جنگ ميان اسلام و غرب نيست.

کد خبر 287290

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha