همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به اینکه در ۱۰ سال گشته تعداد خودروها ۱۳۵ درصد رشد داشته است، گفت: به ازای هر ۱۰ هزار خودرو ۵.۹ کشته در کشور ثبت می‌شود.

به گزارش فارس، سردار اسکندر مومنی در نشست فرماندهان پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیارد و هفتصد میلیون وسیله نقلیه موتوری در دنیا وجود دارد.

وی افزود:‌تعداد کل کشته های دنیا 1300 نفر برآورد شده است که به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه در دنیا هفت و نیم نفر کشته می شوند.

سردار مومنی تصریح کرد: در ایران این رقم به ازای هر ده هزار خودرو 5.9 نفر است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: از سال 84 تا 93 در کشور شاهد سیر صعودی تولید خودرو بوده‌ایم.
وی تصریح کرد: سال 84 تعداد خودروها 7 میلیون برآورد شده بود که این رقم در حال حاضر به 18 میلیون رسیده است که رشد 135 درصدی داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: تعداد گواهینامه‌های رانندگی نیز در سال 84 تعدادشان 18 میلیون بود که امروز این عدد به 34 میلیون رسیده است.

وی افزود: تعداد کشته ها از 27 هزار و 762 نفر در سال 84 به 16 هزار نفر در پایان سال 93 رسیده است و این در حالی است که از همایش سال قبل تا همایش امسال 1243 نفر کمتر کشته شدند.‎
سردار مومنی تصریح کرد: هدف گذاری ما برای پایان سال 95 این است که تعداد کشته ها را به حداقل 13 هزار نفر برسانیم و معتقدیم عامل اصلی کاهش سوانح و تصادفات ارتقاء فرهنگ ترافیک با همکاری مردم و رسانه ها بوده است.

کد خبر 289294

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha