همشهری آنلاین: پروفسور «آرتور آسا برگر» استاد ممتاز ارتباطات در دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو و از مطرح ترین پژوهشگران علم ارتباطات معتقد است:

همیشه نباید مخاطب رسانه، گروه زیادی از افراد عام باشند بلکه گاه لازم است مخاطب اندک، اما تصمیم گیر و تاثیرگذار داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، آسابرگر عصر دوشنبه در جمع دانشجویان و استادان دانشکده خبر ایرنا اظهار کرد: خبرنگار موفق فردی است که یادداشت‌های روزانه خود را بنویسد.

وی خطاب به دانشجویان گفت: اگر میخواهید روزنامه نگار بمانید، باید بدانید که نوشتن یادداشت‌های روزانه در این حرفه اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی در ادامه به اهمیت «داشتن روش» در فعالیت‌های مختلف از جمله حرفه روزنامه نگاری اشاره کرد و افزود: روزنامه نگار موفق فردی است که بتواند با استفاده از روش مشخص، اطلاعات را به خوبی گردآوری کند.

این پژوهشگر برجسته حوزه ارتباطات، داشتن جسارت را برای خبرنگار خوب و البته خطرناک توصیف کرد و گفت: اگر می‌خواهید روزنامه نگار خوبی باشید باید از مسایلی بنویسید که افراد و مقامات آنها را دوست ندارند.

آسابرگر، به اهمیت علاقه در فعالیت های خبرنگاران، پژوهشگران و نویسندگان اشاره و تاکید کرد: درباره موضوعاتی بنویسید که به آن علاقه دارید، درغیر این صورت کار نوشتن بسیار دشوار خواهد بود.

وی در ادامه ضمن پاسخ به پرسش های دانشجویان، به معرفی شماری از کتاب های خود از جمله «پیام ها»، «فنون و تحلیل رسانه ای» و «تبلیغات و فرهنگ مصرف» پرداخت.

آرتور آسابرگر دارای دکترای مطالعات آمریکا از دانشگاه مینه سوتا، در چند دهه فعالیت خود، بیش از 130 مقاله و 70 کتاب نوشته و این اقدامات در کنار ترجمه آثار وی به زبان های دیگر، از جمله چهار کتاب و مقدمه منتشره به فارسی سبب شده وی یکی از مطرح ترین چهره های علم ارتباطات در دنیا باشد.

کد خبر 294877

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha