همشهری آنلاین: امیرحسین شرافت، پژوهشگر و روزنامه نگار باسابقه حوزه اطلاع‌رسانی کتب و مجلات اسلامی و مدیرعامل پایگاه اطلاع‌رسانی سراسری اسلامی (پارسا) شامگاه سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۴ درگذشت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا وی که از سرطان خون رنج می‌برد، در دوران بیماری نیز همچنان افزون بر مدیریت پایگاه اطلاع‌رسانی سراسری اسلامی (پارسا)، به تألیف آثاری در حوزه کتابشناسی یا نظارت بر تألیف آنها پرداخت.

شرافت در سال 1393 نیز با وجود بیماری، همکاری‌هایی را در زمینه نگارش یادداشت یا ارسال خبر انتشار برخی کتابشناسی‌ها با بخش دین و اندیشه خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) داشت.

به گزارش همشهری آنلاین آقای شرافت کار روزنامه نگاری را در سال های اولیه دهه هشتاد با هفته نامه کتاب هفته آغاز کرد و تا آخرین روزهای دوره کاری این هفته نامه در تابستان 1384  عمده گزارش ها و گفت وگوهای حوزه دین و اسلام را در این نشریه وزین انتشار می داد. ارائه گزارش ها و اخبار از ناشران و مولفان قم و گفت وگوها با شخصیت ها برجسته دینی از دیگر نوشته‌های شرافت به شمار می‌رفت.

تلاش او در این زمینه به مرحله ای رسید که از او به عنوان یک روزنامه نگار پژوهشی در حوزه علوم دینی و قرآنی یاد می‌شد.

همشهری آنلاین درگذشت این پژوهشگر و روزنامه نگار را به جامعه مطبوعاتی و دین و اندیشه تسلیت گفته وبرای ایشان آمرزش الهی و برای بازماندگان صبر آرزو دارد.

کد خبر 301254

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha