همشهری آنلاین: ناسا دو دهه پیش از آغاز سفر انسان به مریخ خود را درگیر این موضوع کرده‌است که اولین فضانوردانش باید در کدام منطقه از سیاره سرخ فرود بیایند.

براساس گزارش MSNBC، ناسا قرار است در ماه اكتبر كارگاهي را هيوستون برگزار كند تا در آن برسر موضوع مهم محل فرودهاي احتمالي اولين فضانورد سرنشين‌دار ناسا روي سياره مريخ بحث و گفتگو كند،‌ماموريتي كه قرار است در دهه 2030 آغاز شود.

در اين نشست چهار روزه، محققان منطقه‌اي اكتشافي به وسعت 100 كيلومتر را كه به اعتقاد آنها از جاذبه‌هاي علمي زيادي برخوردار بوده و حاوي منابع طبيعي فراواني از قبيل سفره‌هاي زيرزميني يخ است و مي‌تواند از ماموريت انسان روي اين سياره پشتيباني كند،‌ مورد بحث و گفتگو قرار خواهند‌داد.

به گفته ناسا قرار است در اين نشست درباره جزئيات بيشتري از سفر انسان به مريخ گفتگو شود، جزئياتي از قبيل معماري ايستگاهي كه قرار است براي اقامت انسان‌ها روي مريخ بنا شود و چگونگي عملكرد اين ايستگاه مريخي.

ناسا قصد دارد طي سال‌هاي آينده مناسب‌ترين مناطق اكتشافي مريخ را با استفاده از فضاپيماي اديسه مريخ و مدارگرد اكتشافي مريخ كه به ترتيب از سال 2001 و 2006 در مدار مريخ در حركتند، مورد مطالعه قرار دهد. اين دو مدارگرد توانايي آن را ندارند كه براي مدتي نامشخص در مدار مريخ باقي بمانند،‌ از اين رو ناسا در تلاش است پيش از آنكه مدارگرد‌ها از كار بيافتند،‌منطقه مناسب را بيابد.

به گفته جيم گرين،‌ مدير بخش مطالعات سياره‌اي ناسا، انسان‌ها از منطقه اكتشافي خود به تصاوير رنگي با وضوح تصويري بالا نياز خواهد‌داشت،‌ درحالي كه تاكنون تنها از سه درصد از سطح مريخ تصاوير با كيفيت به ثبت رسيده‌اند.

کد خبر 299279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha