معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی حین بازدید از طرح مالچ‌پاشی بیولوژیک دریاچه ارومیه از تأمین و تخصیص یک هزار و ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه در سال‌جاری خبر داد و بر جذب این اعتبارات از سوی دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني محيط‌زيست آذربايجان شرقي، محمدصادق پورمهدي در جريان بازديد از طرح مالچ‌پاشي سواحل اين درياچه، گفت: دولت همان‌گونه كه از روز نخست اعلام كرده هيچ گونه محدوديت اعتباري براي احياي درياچه اروميه ندارد و همچنان تحولات اين درياچه را با اولويت و حساسيت دنبال مي‌كند و تمامي 40ميليارد تومان اعتبارات تخصيص‌يافته براي اجراي طرح‌ها درسال 93 جذب شده است. معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي تصريح كرد: از همه دستگاه‌هاي اجرايي استان و بخش خصوصي درخواست مي‌كنيم با توجه به تأمين اعتبارات لازم هر‌چه زودتر طرح‌هاي خود را در ارتباط با احياي درياچه اروميه عملياتي كنند. پورمهدي با اشاره به اجراي طرح مالچ‌پاشي در سطح 30هكتار از سواحل اين درياچه در محدوده بندر شرفخانه، گفت: اين طرح كه به‌صورت پايلوت در دست اجراست يكي از ده‌ها برنامه و طرح‌هاي احياي درياچه اروميه است كه با هدف جلوگيري از طوفان ريزگردهاي اين درياچه اجرا مي‌شود و درصورت ماندگاري و حصول نتايج مطلوب در بخش‌هاي وسيعي از سواحل اين درياچه و در مناطق كانون‌هاي توليد ريزگرد به اجرا درمي‌آيد.

حميد قاسمي، مديركل محيط‌زيست آذربايجان شرقي، هم درحاشيه بازديد معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي اعلام كرد: طرح مالچ‌پاشي كانون‌هاي توليد ريزگرد درسواحل درياچه اروميه در راستاي وظايف محوله سازمان محيط‌زيست در ارتباط با طرح‌هاي احياي درياچه اروميه به‌صورت آزمايشي و در 3 نقطه از سواحل بندر شرفخانه و هر كدام در سطح 10هكتار اجرا مي‌شود. به گفته حميد قاسمي، درصورت ماندگاري و جواب‌دهي اين طرح، ادامه آن در ساير سواحل درياچه اروميه و در مكان‌هاي كانون توليد ريزگردها اجرا خواهد شد.

  • 30درصد مساحت درياچه اروميه كانون ريزگرد مي‌شود

مديركل محيط‌زيست آذربايجان شرقي مي‌گويد: بررسي‌هاي زيست محيطي نشان مي‌دهد كه از 500هزار هكتار مساحت درياچه اروميه دست‌كم 30درصد آن به‌عنوان كانون‌هاي توليد ريزگرد مستعد وقوع طوفان‌هاي نمكي هستند. اين درحالي‌است كه بنا به اعلام مسئولان سازمان جنگل‌ها، تا اسفندماه گذشته 16هزار هكتار كانون ريزگرد در حوضه آبخيز اروميه شناسايي شده‌است.

کد خبر 302193

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha