سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

بازداشت پزشک جراح در بیمارستانی در شهرستان ممسنی در استان فارس جنجال‌ساز شد.

بازپرس جنایی برای تحقیق درباره پرونده قتل به بیمارستان رفته بود.

اين در حالي است كه مسئولان اطلاع‌رساني قوه قضاييه هنوز درباره اين ماجرا اظهارنظر نكرده‌اند. بعدازظهر يكشنبه خبري در شبكه‌هاي مجازي و خبرگزاري‌ها منتشر شد كه از بازداشت دكتر رزمجويي جراح زن بيمارستان وليعصر شهرستان ممسني با دستور قضايي حكايت داشت. اين خبر به سرعت در سراسر كشور پيچيد و باعث شد كه وزير بهداشت هم نسبت به آن واكنش نشان داده و رئيس قوه‌قضاييه خواستار رسيدگي به اين ماجرا و برخورد با خاطيان شود. اما ماجرا چه بود و چه اتفاقي افتاد كه باعث بازداشت پزشك جراح شد.

پيگيري‌هاي خبرنگار همشهري حاكي از آن است كه روز يكشنبه مأموران پليس شهرستان ممسني در جريان حادثه‌اي خونين در يكي از محله‌هاي اين شهر قرار گرفتند. حادثه در خانه‌اي مسكوني رخ داده بود و وقتي مأموران وارد خانه شدند با جسد بي‌جان يك مرد و پيكر غرق خون زن جواني روبه‌رو شدند. زن جوان هنوز نفس مي‌كشيد و بررسي‌ها نشان مي‌داد با ضربات چاقو مجروح شده و به همين دليل به بيمارستان منتقل شد. همچنين در بررسي‌ها مشخص شد اين زن و مرد زوج جواني بودند كه از مدتي قبل به‌دليل اختلافاتي كه داشتند از هم جدا شده بودند و آن روز براي حل همين اختلافات با هم ملاقات كرده بودند كه اين ملاقات منجر به حادثه‌اي مرگبار شد.

درحالي‌كه مرد جوان جانش را از دست داده بود و زن نيز به‌شدت مجروح شده بود، بازپرس ويژه قتل همراه تيمي از مأموران راهي بيمارستان شد تا از اين حادثه رازگشايي كند. به‌نظر مي‌رسيد كه مرد جوان پس از اينكه همسرش را با ضربات چاقو مجروح كرده بود، به تصور اينكه وي جان باخته با خوردن سم خودكشي كرده است اما اين فرضيه هنوز اثبات نشده بود و تنها كسي كه مي‌تواند راز اين جنايت را فاش كند، زن مجروح بود كه حالا به بيمارستان منتقل شده بود. اما زماني كه بازپرس جنايي قدم به بيمارستان گذاشت تا از تنها شاهد جنايت بازجويي كند اتفاقاتي رخ داد كه منجر به بازداشت پزشك جراح با دستور بازپرس شد. به گفته شاهدان، همزمان با ورود بازپرس و مأموران به بيمارستان بر سر بازجويي از زن مجروح بين پزشك جراح و بازپرس درگيري لفظي رخ داد و همين باعث شد كه دستور بازداشت پزشك صادر شود.

  • بازداشت غيراصولي بود

در شرايطي كه مسئولان اطلاع‌رساني قوه‌قضاييه سكوت خبري را ترجيح داده و به اظهارنظر درباره اين حادثه نپرداخته‌اند، رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز بازداشت پزشك جراح را غيراصولي خواند و آن را ناشي از عجول بودن بازپرس دانست.محمدهادي ايمانيه به خبرگزاري آنا گفت: جامعه پزشكي از قوه قضاييه انتظار دارد سريعا به پرونده بازداشت پزشك رسيدگي كند. وي با اشاره به گفت‌و‌گوي تلفني وزير بهداشت با رئيس قوه قضاييه و درخواست برخورد جدي و پيگيري حقوقي اين حادثه گفت: در ساعات بعد از ظهر روز يكشنبه، مجروحي را كه با ضربه‌هاي چاقو به‌شدت مصدوم شده بود، همراه با يك بازپرس و قاضي به بيمارستان انتقال دادند كه بعد از بررسي‌ها مشخص شد مصدوم منتقل شده به بيمارستان با همسر خود دچار اختلاف خانوادگي مي‌شود كه در نهايت موجب مصدوم شدن خانم و در نهايت خودكشي شوهر مي‌شود.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز افزود: خانم دكتر فروغ رزمجويي بلافاصله بر بالين بيمار حضور مي‌يابد و اقدامات درماني را انجام مي‌دهد، اما شتابزدگي بازپرس پرونده براي بازجويي از بيمار موجب اختلاف بازپرس با پزشك مي‌شود زيرا به‌دليل وخامت حال بيمار پزشك اجازه بازپرسي نمي‌دهد.

وي گفت: اين اختلاف موجب مي‌شود كه جراح به جاي حضور بر بالين بيمار دستگير و به‌مدت 2ساعت در پاسگاه شهر نورآباد زنداني شود كه در آنجا نيز دكتر رزمجويي با يكي از افسران خانم نيروي انتظامي دچار اختلاف و جر و بحث مي‌شود. ايمانيه اضافه كرد: قوه قضاييه سريعا وارد پرونده مي‌شود و جراح بعد از 2ساعت بازداشت به بيمارستان بازمي‌گردد و مجدد خود را بر بالين بيمار مي‌رساند.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز تصريح كرد: بازپرس مي‌توانست به جاي دستگيري جراح، با دانشگاه علوم پزشكي، معاونت درمان و يا رياست بيمارستان تماس بگيرد تا موضوع به‌صورت منطقي برطرف شود. ايمانيه تأكيد كرد بيمار در حال حاضر در شرايط مناسب به‌سر مي‌برد.

  • دستور رسيدگي

به‌دنبال اين حادثه وزير بهداشت كه با انتشار مطلبي در صفحه اينستاگرام خود از زحمات پزشك دستگير شده تقدير كرده بود، اظهار داشت: در دستگاه قضايي هم گاهي سليقه‌اي عمل مي‌شود و اتفاقي كه براي همكارمان حين ارائه خدمت رخ داده بود نيز در نتيجه برخورد سليقه‌اي بوده است.

دكتر هاشمي با قدرداني از نگاه ويژه رئيس قوه قضاييه در رسيدگي به موارد تضييع شده حقوق پزشكان، گفت: ايشان خود از اين موضوع متاثر شده و دستور رسيدگي سريع به پرونده را صادر كرده‌اند. وي يادآور شد: استيفاي حقوق همكار جراح به قوت خودش باقي است و خواسته ما رسيدگي سريع به اين موضوع بوده است.

  • تجمع عجيب

ماجراي دستگيري پزشك جراح و قتل پزشك اردبيلي در چند روز گذشته بهانه‌اي شد تا عده‌اي از پزشكان صبح ديروز در مقابل ساختمان نظام پزشكي تجمع كنند. حال آنكه مديركل روابط‌عمومي سازمان نظام پزشكي ضمن دعوت جامعه پزشكي به‌ آرامش به ايلنا گفت: از جامعه پزشكي تقاضا مي‌شود كه برخي رفتارهايي كه دلخوري ايجاد مي‌كند را انجام ندهند. به گفته وي مسئله قتل دكتر پيرزاده مربوط به رابطه پزشك و بيمار نبود و اين موضوع از سوي مقامات قضايي و دادستاني استان اردبيل با دقت لازم پيگيري مي‌شود.

کد خبر 302405

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha