سه‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

۳ سارق جوان وقتی مشغول تقسیم اموال مسروقه بین خود بودند نمی‌دانستند شهروندی آنها را دیده و همه‌‌چیز را به پلیس خبر داده است.

متهمان

نيمه شب پنجم تيرماه يكي از شهروندان با مركز فوريت‌هاي پليسي تماس گرفت و گفت 3جوان را در حال وارسي چند كيف زنانه و مردانه در خيابان ديده است. دقايقي بعد از اين تماس بود كه گروهي از مأموران كلانتري 110شهدا راهي خيابان بروجردي شدند. زماني كه مأموران به آنجا رسيدند هنوز مظنونان در حال خالي كردن كيف‌ها بودند.

در چنين شرايطي آنها دستگير و به كلانتري منتقل شدند. آنها با ده‌ها كيف مردانه و زنانه كه هيچ كدام براي خودشان نبود دستگير شده بودند و راهي براي فرار از اتهام سرقت نداشتند و به ده‌ها فقره كيف قاپي و زورگيري از شهروندان اعتراف كردند و گفتند همه كيف‌ها را در همان روز دزديده‌اند و سرگرم تقسيم اموال مسروقه بودند كه دستگير شدند. در چنين شرايطي دستگير‌شدگان به نام‌هاي بهمن 35ساله، مصطفي 25ساله و محمد حسين 21ساله به دستور بازپرس شعبه دوم دادسراي ناحيه 34در اختيار افسران پايگاه ششم پليس آگاهي قرار گرفتند تا تحقيقات از آنها ادامه يابد.

بررسي سوابق مصطفي كه سركرده باند سرقت بود نشان مي‌داد اوپيش از اين به اتهام‌هاي گوناگون ازجمله كيف قاپي، سرقت، مشاركت در سرقت با سلاح سرد و... دستگير و زنداني شده است. درحالي‌كه متهمان به ده‌ها فقره سرقت اعتراف كرده بودند مأموران آگاهي موفق شدند ده‌ها نفر از مالباختگان را شناسايي كنند. مالباختگان با حضور در پايگاه ششم پليس آگاهي اعتراف كردند اموال‌شان در همان روز سرقت شده است.

يكي از شاكيان زني بود كه كيفش توسط اعضاي اين باند سرقت شده بود. او در اين‌باره گفت: ساعت 21در خيابان 156غربي تهرانپارس قدم مي‌زدم كه يك موتورسيكلت پالس مشكي رنگ به من نزديك شد و 2سرنشين آن به من حمله كردند و در شرايطي كه روي زمين افتاده بودم كيفم را سرقت كردند. اعضاي اين باند كه در همه سرقت‌هاي‌شان سوار بر موتورسيكلت پالس مشكي رنگ بودند، هنگام ارتكاب جرم براي ترساندن طعمه‌هاي‌شان از چاقو استفاده مي‌كردند. يكي ديگر از مالباختگان در اين‌باره گفت: آنها در خيابان رسالت با چاقو به من حمله كردند و درحالي‌كه از ترس مي‌لرزيدم كيفم را دزديدند.

تبهكاران حتي در جريان يكي از سرقت هاي‌شان يكي از طعمه‌هاي‌شان را مجروح كردند. شاكي در اين‌باره گفت: مقابل داروخانه 13آبان در حال عبور از عرض خيابان بودم كه 2نفر از يك دستگاه موتورسيكلت پالس مشكي رنگ پياده شدند و ناگهان يك نفر از آنها بي‌هيچ مقدمه‌اي با چاقو ضربه‌اي به‌صورتم زد و زير چشم چپم دچار پارگي شديدي شد. درحالي‌كه دچار خونريزي شده بودم آنها نيز كيف دستي‌ام را كه 500هزار تومان داخلش بوددزديدند و با نفر سوم كه راننده موتورسيكلت بود از آنجا فرار كردند.

سرهنگ رضا اميدي، رئيس پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ، در اين‌باره گفت: در جريان تحقيقات، اعضاي اين باند به ده‌ها فقره سرقت در مناطق مختلف تهران به‌خصوص خيابان دماوند، تهرانپارس، نارمك، بهار شمالي و جنوبي، سهروردي، كريم خان، شريعتي، نيروي هوايي، رسالت و... اعتراف كردند. از اين‌رو از شهرونداني كه با اين شيوه از آنها سرقت شده است دعوت مي‌شود براي شناسايي متهمان به پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه كنند.

کد خبر 303677

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha