همشهری آنلاین: رژیم آل خلیفه پنجشنبه شب در ادامه سرکوب صداهای مخالف و معترضان، روزنامه مستقل الوسط را به اتهام نقض قانون توقیف کرد.

alwasat

به گزارش ايرنا به نقل از آسوشیتدپرس از منامه به نقل از خبرگزاری رسمی بحرین، حکومت بحرین در بیانیه کوتاهی، علت جلوگیری از انتشار الوسط را انتشار مکرر اطلاعات تضعیف کننده وحدت ملی و آسیب زننده به روابط این کشور با همسایگانش، عنوان کرده است.

به گفته برایان دلی از یک گروه حقوق بشری مستقر در واشنگتن، تعلیق انتشار این روزنامه یک اقدام به شدت هشدار دهنده و در عین حال قابل پیش بینی دولت بحرین برای خفه کردن همه صداهای مخالف و سرکوب نارضایتی و مخالفت است.

الوسط یک روزنامه معتبر از نظر طیف ها و گروه های گسترده ای در منطقه خاورمیانه به سردبیری منصور الجمیری 53 ساله است که در سال 2011 جایزه بین المللی آزادی مطبوعات را دریافت کرد.

این روزنامه در سال 2011 نیز پس از تظاهرات ضد رژیم آل خلیفه، به صورت موقت توقیف شد.

همچنین کریم فخراوی یکی از بنیانگذاران این روزنامه در آوریل 2011 در بازداشت ماموران حکومت آل خلیفه زیر شکنجه جان خود را از دست داد.

در همین حال شبه نظامیان لباس شخصی نقاب دار رژیم آل خلیفه روز سه شنبه به همراه خودروهای نظامی و زره پوش برای هفتمین روز متوالی در مناطق مسکونی جزیره ستره بحرین استقرار یافته و آن را به محاصره خود درآورده اند.

نیروهای امنیتی رژیم دستکم به 4 منزل در این جزیره یورش بردند و 22 تن از ساکنان این جزیره را بازداشت کردند.

مرکز حقوق بشر بحرین نیز در هفته گذشته گزارش داد: از تاریخ 27ژوئیه (5 مرداد) تا 2 اوت (11 مرداد) سال جاری میلادی 47 تن به طور خودسرانه بازداشت شده اند که در میان آنها دو کودک به چشم می خورند.

در میان افراد بازداشت شده 28 تن از اهالی منطقه ستره هستند که پس از اعلام وقوع انفجار از سوی وزارت کشور بحرین توسط نیروهای رژیم دستگیر شدند.

بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال 2011 میلادی تاکنون شاهد موجی از اعتراضات از سوی مردم آن کشور است که خواستار اصلاحات سیاسی هستند.

رژیم آل خلیفه به کمک نظامیان سعودی و مأموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره و نظامیان دیگر کشورهای عربی که در بحرین مستقر شده اند، اعتراضات مردمی این کشور را سرکوب می کنند.

بر اساس اسناد منتشره در پایگاه ویکی لیکس، رژیم بحرین در سال 2012 برای سرکوب مخالفان از کشورهای مغرب و اردن نیز درخواست کمک نظامی کرد که با موافقت این دو کشور روبرو شد.

  • تظاهرات گسترده بحرینی‌ها در زادگاه شیخ علی سلمان

از سوي ديگر مردم بحرین روز جمعه در اعتراض به ادامه بازداشت «شیخ علی سلمان» دبیرکل جمعیت الوفاق لحظاتی پیش در منطقه «الدراز» زادگاه وی تظاهراتي بر گزار كردند..

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، تظاهرات گسترده مردم بحرین در اعتراض به ادامه بازداشت «شیخ علی سلمان» دبیرکل جمعیت الوفاق در منطقه «الدراز» زادگاه شیخ علی سلمان انجام شد.

این در حالی است که پیشتر نیز مردم بحرین با برگزاری تظاهرات گسترده در شهر «ستره» آزادی هرچه سریعتر زندانیان سیاسی این کشور از بند آل خلیفه را خواستار شده بودند.

شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین توسط دادگاه آل خلیفه به دلیل سخنرانی علیه مقامات این رژیم به چهار سال حبس محکوم شده است.

کد خبر 303297

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha