همشهری آنلاین: جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی به عنوان نیروی راهبردی؛ علاوه بر حفظ منافع نظام و مردم در آب های آزاد، پشتوانه قوی برای دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران است.

غلامرضا خادم

به گزارش ایرنا، امیر دریادار غلامرضا خادم بی غم روز چهارشنبه در مراسم جشن فارغ التحصیلی و اخذ درجه دانش آموزی فرماندهی مرکز آموزش تخصص های دریایی رشت افزود: اگر سیاستمداران امروز در فضای بین المللی از حق نظام و مردم دفاع کنند، به واسطه پشتوانه عظیم و قدرتمند نیروهای مسلح بویژه نیروی دریایی است که در عرصه های بین المللی با اقتدار حضور دارد.

وی اظهار کرد: امروز نیروی دریایی علاوه بر مسوولیت خطیر پاسداری از منافع جمهوری اسلامی ایران در دریا، آبادانی و امنیت سواحل مکران را نیز برعهده دارد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش کشورمان سواحل مکران را بسیار مهم و با ارزش توصیف و بیان کرد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی، علمدار آبادانی در این مناطق است و حرکت خود را در این مناطق آغاز کرده و بدنبال آن ، سایر ارگان ها نیز پای کار آمدند.

دریادار خادم بی غم با بیان اینکه این مناطق جنوبی کشورمان سال های سال دور از چشم و به دور افتاده بود، تصریح کرد: نیروی دریایی امروز با حضور و تامین امنیت ، باعث رونق اقتصادی این مناطق شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز نیروی دریایی با صلابت و قدرتمندی داریم، خطاب به دانش آموختگان این مرکز آموزشی نداجا اظهار کرد: از امروز مسوولیت بزرگی دارید و این امانت سپرده شده را باید به دقت حفظ کنید.

وی مرکز آموزش تخصص های دریایی رشت را یکی از مراکز مهم و پیشرفته آموزشی در کشور و حتی منطقه خواند و گفت: این مرکز برای آموزش نیروهای خود از تجهیزات پیشرفته آموزشی و کمک آموزشی و اساتید زبده و کارآمد که سال ها در مناطق عملیاتی خدمت کرده اند، استفاده می کند.

امیر دریادار تورج حسنی مقدم فرمانده مرکز آموزش تخصص های دریایی رشت نیز در این مراسم گفت: این مرکز با 16 مرکز علمی و یک مرکز آموزش نظامی ، با بکار گیری مربیان مجرب ، 70 درصد کارکنان مورد نیاز نداجا را در 21 رشته از جمله عرشه، مکانیک، برق و الکترونیک، آمار و ... تربیت می کند.

در مراسم جشن فارغ التحصیلی و اخذ درجه دانش آموزان دوره شهید پرندآور مرکز فرماندهی آموزش های تخصص های دریایی رشت ، به برگزیدگان جوایز و لوح تقدیر و درجه نظامی اهدا شد.

در مرکز آموزش تخصص های دریایی رشت ، هر ساله دو دوره جذب و دانش آموختگی انجام می شود و این مرکز 70 درصد آموزش های نیروی دریایی ارتش را بر عهده دارد.

تیرماه سال گذشته مراسم جشن دانش آموختگی دانش آموزان دوره 182 شهید فربد و شهید پرندآور و اسفندماه نیز مراسم جشن دانش آموختگی دانش آموزان دوره 183 شهید بلوکی در مرکز آموزش تخصص های دریایی رشت برگزار شده بود.

منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش در استان گیلان دارای دو مرکز بزرگ آموزشی شامل مرکز آموزش تخصص های دریایی رشت و مرکز آموزش تکاوری منجیل است و افراد آموزش دیده در این مراکز، در عرصه دریاهای آزاد حضور فعال دارند.

مرکز فرماندهی ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در شهرستان ساحلی انزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.

کد خبر 305181

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha