همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد و گرد و خاک در تهران و بارش باران پراکنده درشمال و غرب کشور خبر داد.

رعد و برق

احد وظیفه در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی، امروز(يكشنبه 8 شهريور) به طور موقت از میزان بارش در سواحل شمالی کشور کاسته شده و دمای هوا در سواحل شمالی بطور نسبی افزایش می‌یابد اما در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از شمال غرب رشد ابر، رگبار موقتی باران همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، از فردا با ورود سامانه بارشی فعال به کشور، ابتدا در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب، به‌ تدریج در سواحل شمالی، بخش‌هایی از مرکز، جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود روز سه‌شنبه نیز کاهش دما در نیمه شمالی به ویژه سواحل دریای خزر رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه عصر سه‌شنبه و روز چهارشنبه دریای خزر مواج خواهد شد اظهار داشت: سامانه بارشی تا روز چهارشنبه در کشور فعال است به طوریکه روز دوشنبه بارش در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و کردستان و روز سه‌شنبه علاوه بر استان‌های مذکور در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وظیفه تصریح کرد: در سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و برخی نقاط هرمزگان رگبار موقتی باران، گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در این مدت برای شرق کشور وزش باد و در پاره‌ای از نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل، با طوفان گرد و خاک همراه خواهد بود. همچنین از بعدازظهر روز دوشنبه و طی روز سه‌شنبه برای جنوب سمنان، شمال اصفهان، قم و جنوب استان تهران به سبب وزش باد شدید، گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یادآور شد: فردا آسمان تهران کمی ابری، در بعدازظهر ابری، در پاره‌ای نقاط همراه با بارش پراکنده، گاهی با رعد و برق و وزش باد است. بیشینه و کمینه دمای پایتخت در این روز به ۳۴ و ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

کد خبر 305534

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha