سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

گروه اجتماعی: معاون علم و فناوری رئیس جمهور گفت: هم اکنون یک هزار نخبه شناسایی شده‌اند که این تعداد تا پایان سال دو برابر خواهند شد.

صادق واعظ زاده، معاون علم و فناوری رئیس جمهور، در مراسم اختتامیه اولین همایش ملی نخبگان با اشاره به اینکه در این همایش روح جمعی میان نخبگان شکل گرفت، گفت:‌ ارتباط بین نخبگان با یکدیگر یک ضرورت است و ارتباط آنان باید با بنیاد ملی نخبگان و مسئولان کشوری بیشتر شود.

وی ادامه داد:‌ علی‌رغم سهل و ساده شدن ابزارهای ارتباطی اما این ارتباطات هنوز به حد مطلوب نرسیده و باید مسیرهای لازم برای اطلاع رسانی به نخبگان فراهم و هموارتر شود و این ارتباطات باید سهل و کم هزینه باشند.

واعظ زاده با اشاره به اینکه هم اکنون یک هزار نخبه در کشور شناسایی شدند، افزود: ما پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال تعداد نخبگان شناسایی شده دو برابر شوند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان این مطلب که تعداد نیروهای ثابت این بنیاد کمتر از 20 نفر است، تصریح کرد: بنیاد ملی نخبگان یک مجموعه بسیار کوچک اما در عین حال فعال است و برای حمایت از نخبگان مجموعه‌ها و دستگاه‌های مختلف به یاری این بنیاد آمده‌اند.

وی یادآور شد: به نخبگانی که شناسایی شده‌اند جوایز علمی‌مختلفی تعلق می‌گیرد که این جوایز از اول سال تحصیلی جدید اعطا خواهد شد.

کد خبر 30607

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز