یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
۰ نفر

«به خاطر توهمی که مصرف شیشه برایم ایجاد کرده بود از دختران زورگیری می‌کردم.»

متهم

اين بخشي از اعترافات يك زنداني فراري است كه براي اجراي سناريوي زورگيري‌هايش، خودروي پرايدي را سرقت كرد. وي 22خرداد‌ماه سال‌جاري با شكايت دختر 20ساله‌اي تحت تعقيب پليس قرار گرفت. دختر جوان به مأموران گفت: در خيابان ميني سيتي سوار پرايدي سفيد شدم تا به خانه بروم اما در بين راه راننده تغيير مسير داد و وارد يكي از خيابان‌هاي فرعي شد. او كنار يك ساختمان نيمه‌كاره نگه‌داشت و با تهديد چاقو كيفم را از دستم كشيد. من كه وحشت كرده بودم از ماشين پياده شدم و شروع كردم به فرياد زدن و راننده با ديدن اين صحنه، فرار كرد.

اين نخستين شكايتي نبود كه از مرد زورگير مطرح مي‌شد. در ادامه ماموران متوجه شدند كه راننده پرايد سفيد رنگ به‌صورت سريالي با تهديد چاقو از زنان و دختران مسافر زورگيري مي‌كند. تحقيقات پليس نشان مي‌داد كه متهم با يك پرايد مسروقه نقشه‌هايش را عملي مي‌كند. در حالي كه تحقيقات ادامه داشت، كارآگاهان با كمك مالباخته‌ها اقدام به چهره‌نگاري متهم كردند كه با استفاده از بانك اطلاعات مجرمين سابقه‌دار موفق شدند او را به نام حميدرضا شناسايي كنند. او از سال79 بارها به اتهام جرايم مختلف ازجمله اخلال در نظم عمومي، حمل و نگهداري موادمخدر و زورگيري دستگير شده و به زندان رفته بود.

بررسي‌ها نشان مي‌داد كه او 20فروردين‌ماه با قرار وثيقه از زندان مرخصي گرفته و پس از آن متواري شده بود. جست‌و‌جو براي دستگيري وي شروع شد تا اينكه كارآگاهان با شناسايي مخفيگاه وي موفق شدند او را دستگير كنند. او كه معتاد به شيشه است در بازجويي‌ها به زورگيري از زنان و دختران اقرار كرد و گفت: به‌خاطر توهمي كه از دختران و زنان داشتم، آنها را به‌عنوان مسافر سوار مي‌كردم و با تهديد چاقو دست به زورگيري اموالشان مي‌زدم.

سرهنگ كارآگاه كرم يوسف وند، رئيس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به سريالي بودن سرقت‌هاي متهم، قاضي پرونده مجوز انتشار تصوير بدون پوشش وي را صادر كرده است. شاكيان احتمالي مي‌توانند به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

سرهنگ يوسف وند در ادامه گفت: درصورت مواجه شدن شهروندان با چنين شرايطي توصيه پليس آن است كه به هيچ عنوان با سارقان درگير نشده و تنها اقدام به‌خاطر سپردن مشخصات سارقين، مشخصات داخل خودرو و درصورت امكان شماره پلاك خودرو كنند ضمن آنكه توصيه اصلي پليس به شهروندان به‌خصوص زنان و دختران، استفاده از وسايل نقليه عمومي است.

کد خبر 306321

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha