همشهری آنلاین: اجتماع بزرگ سادات علوی همزمان با عید سعید غدیر خم روز جمعه در صحن مبارک امامزاده صالح تجریش تهران برگزار شد.

مراسم عید غدیر در امامزاده صالح

به گزارش ایرنا، در این آیین که شمار زیادی از سادات با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد با اشعاری از رضا کاتبی شاعر و ذاکر اهل بیت (ع) و با اجرای برنامه تواشیح توسط گروه شمس، عید سعید غدیرخم جشن گرفته و با اهدای شال سبز علوی از سادات تجلیل شد.

در ادامه این آیین، آیت‌الله دین‌پرور رئیس بنیاد نهج‌البلاغه، غدیر خم را موضوع روز جهان اسلام عنوان کرد و گفت: در روز واقعه غدیر، خداوند متعال با نزول آیه شریفه فرمودند که امروز من دین شما را کامل کردم و نعمت خود را بر شما تمام کردم و راضی شدم که اسلام دین شما باشد. انقلاب اسلامی ادامه‌دهنده بعثت غدیر و رهبری ما ادامه دهنده خط غدیر است.

همچنين مردم پایتخت از نخستین ساعات صبح جمعه با رفتن به خانه‌های سادات و بقاع متبرکه واقعه غدیر را جشن گرفتند و ضمن تبریک این روز بزرگ بار دیگر با ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تجدید بیعت کردند.

حال و هوای بقاع متبرکه و امامزادگان استان تهران نیز با برگزاری آیین‌های ویژه عید غدیر خم رنگ شادی و سرور به خود گرفته است.
صدای دلنشین صوت کلام وحی، مولودی خوانی، زمزمه یا مولی یا علی (ع) یا فاطمه یا زهرا (س) و نیز توزیع نذری، شربت و شیرینی حال و هوایی خاصی به بارگاه امامزاده صالح (ع) داده است.

برخی از سادات نیز در امامزاده صالح علاوه بر توزیع شیرینی برای افزایش رزق و روزی به دوستان‌شان سکه‌های 50 تومانی و برخی سکه‌های 500 تومانی می‌دادند زیرا مسلمانان و شیفتگان مولی الموحدین علی (ع) معتفدند گرفتن پول از دست سادات به مال آنها برکت می‌دهد.

بازسازی صحنه زیبای غدیر خم از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده ستاد اجرایی مراسم غدیر است که با همکاری ناحیه مالک اشتر سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ دیروز در شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران برگزار شد و امروز نیز بار دیگر واقعه غدیر در سه راه افسریه جنب پایانه خاوران بازسازی می‌شود.

در این آیین هنرمندان و عاشقان خاندان عصمت و طهارت با حضور در خیابان‌ها و میادین اصلی شهر واقعه غدیرخم را به عنوان ارزشمندترین عید مسلمانان و شیعیان جهان بازسازی می‌کنند تا بتوانند مهمترین سند تاریخ اسلام در ولایت و امامت حضرت علی (ع) را به مردم ولایت‌مدار عرضه کنند.

کد خبر 309093

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha