حدود ۲‌ ماه پس از اسیدپاشی هولناک در شهرستان کهنوج، یکی از قربانیان این حادثه مغلوب مرگ شد و جانش را از دست داد.

حوادث داخلی

اين اسيدپاشي شامگاه 21مرداد امسال در مقابل فروشگاه لوازم يدكي در شهرستان كهنوج رخ داد. آن شب صاحب مغازه پس از يك روز كاري به همراه شاگردش در حال ترك آنجا بود كه ناگهان 2مرد نقابدار را مقابل خود ديد. مردان ناشناس ظرفي در دست داشتند كه حاوي اسيد بود و پيش از آنكه صاحب مغازه و شاگردش بتوانند عكس‌العملي نشان دهند، همه اسيد را به‌صورت و بدن آنها پاشيدند و فرار كردند. در تاريكي شب فقط يكي از ساكنان محل شاهد اين ماجرا بود كه به گفته وي «2مرد اسيدپاش صورتشان را كاملا پوشانده و قابل شناسايي نبودند.»

همزمان با اين حادثه صداي فرياد «سوختم، سوختم» صاحب مغازه و شاگردش در محل پيچيده و همسايه‌ها كه در جريان حادثه قرار گرفته بودند به كمك آنها شتافتند و ماجرا را به پليس و اورژانس خبر دادند. طولي نكشيد كه با حضور آمبولانس اورژانس، قربانيان اسيدپاشي به بيمارستان انتقال يافتند اما بررسي‌ها نشان مي‌داد كه سوختگي آنها شديد است و به اين ترتيب آنها راهي بيمارستان باهنر كرمان شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

درحالي‌كه تلاش براي نجات جان صاحب مغازه و شاگردش ادامه داشت، تيمي از مأموران براي رازگشايي از اين حادثه وارد عمل شدند. بررسي‌هاي مقدماتي حاكي از آن بود كه اختلاف و كينه شخصي پشت پرده اين حادثه است. مأموران متوجه شدند كه صاحب مغازه، از اهالي مشهد است كه پس از ورشكستگي در اين شهر، راهي استان كرمان و شهر كهنوج شده و اقدام به داير كردن فروشگاه لوازم يدكي كرده است.

با گذشت زمان، فروشگاه و بازار كار وي رونق گرفت تا جايي كه او اقدام به استخدام چند شاگرد و فروشنده ازجمله يك زن جوان كرد. كار كردن زن جوان در مغازه لوازم يدكي اما به مزاج اقوام و بستگان اين زن خوش نيامده و همين باعث اختلاف و درگيري آنها با صاحب مغازه شد. آشنايان زن جوان كه به‌دليل كار كردن او در فروشگاه لوازم يدكي به روابط وي مظنون و بدگمان شده بودند، تلاش مي‌كردند كه مانع از كار كردن او در آنجا شوند اما اين زن مخالفت مي‌كرد و اين مسئله باعث شعله‌ور شدن آتش اختلافات آنها با صاحب فروشگاه شد تا جايي كه آنها صاحب فروشگاه را چندين‌بار تهديد به انتقام‌جويي و اسيدپاشي كردند و در نهايت نيز اين اتفاق رخ داد.

با اين اطلاعات، شكي براي پليس باقي نماند كه عاملان اصلي اسيدپاشي همان افرادي هستند كه صاحب مغازه را تهديد مي‌كردند بنابراين جست‌وجو براي شناسايي آنها آغاز شد و مأموران 3نفر را در اين رابطه شناسايي و دستگير كردند اما از آنجا كه هيچ ردي از اسيدپاش‌ها وجود نداشت، متهمان جرم خود را انكار كردند و مدعي شدند كه بي‌گناهند.

حدود 2‌ماه از حادثه اسيدپاشي مي‌گذشت و در شرايطي كه تحقيقات پليسي براي شناسايي اسيدپاش‌ها ادامه داشت به مأموران خبر رسيد كه شاگرد فروشگاه كه در اين اسيدپاشي مجروح شده بود به‌دليل شدت جراحات وارده جانش را از دست داد. اين در حالي بود كه به خواسته خانواده صاحب فروشگاه، وي از كرمان به مشهد منتقل شده بود تا در بيمارستان اين شهر تحت درمان قرار بگيرد. به گفته رئيس‌كل دادگستري استان كرمان، با مرگ جوان 31ساله، ماهيت پرونده از اسيدپاشي تغيير و به پرونده قتل تبديل شده و حكم جلب 3مظنون حادثه براي تحقيقات دوباره صادر شده است.

کد خبر 310020

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha