یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
۰ نفر

شاخص کل بورس در مبادلات ۱۳ واحد افزایش یافت و به ۶۳ هزارو ۸۳ واحد رسید.

بورس

شاخص فرابورس هم با 3.5واحد رشد در محدوده 707واحد قرار گرفت.

  • مبادله 133ميليارد تومان سهام:

سرمايه‌گذاران  133ميليارد تومان سهام خريدند كه از اين مقدار 89ميليارد تومان در بورس تهران و 44ميليارد تومان در فرابورس مورد مبادله قرار گرفت.

  • نزول قيمت سكه در بازار آتي بورس‌كالا

كاهش ارزش فلز زرد در بازارهاي جهاني براي چهارمين هفته پياپي موجب روند نزولي قيمت سكه در بازار آتي بورس كالا شد.
هفته گذشته در بازار آتي سكه طلاي بورس كالا، بيشترين حجم معاملات با 24هزارو474قرارداد و به ارزش 2هزار ميليارد و 317ميليون ريال به بازار قرارداد آتي سكه تحويل ارديبهشت سال95 اختصاص داشت.

سكه‌هاي سررسيد اسفند‌ماه با حجم 2هزار و 654 قرارداد و به ارزش 249ميليارد ريال در جايگاه دوم قرار گرفت. رتبه سوم معاملات به قرارداد آتي سكه تحويل آبان با 956قرارداد به ارزش 89ميليارد ريال اختصاص يافت. همچنين قرارداد تحويل دي نيز كه حجم معاملات كمتري را نسبت به ساير سررسيدها تجربه كرد و با 951قرارداد به ارزش بيش از 88ميليارد ريال در رده آخر سررسيدهاي بازار آتي سكه قرار گرفت.

در اين هفته حجم معاملات آتي سكه طلا در بورس كالاي ايران به ۲3هزار و 776قرارداد و ارزش آن به ۲ هزار ميليارد و 196ميليون ريال رسيد. به عقيده برخي از تحليلگران بازار طلا، بهاي اونس در كوتاه‌مدت تحت‌تأثير آمارهاي اقتصادي آمريكا و گمانه‌زني‌هاي مربوط به افزايش نرخ بهره فدرال رزرو قرار خواهد داشت كه اين موضوع تأثير زيادي بر روند بهاي سكه در بازار داخلي خواهد گذاشت.

کد خبر 313909

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha