دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۲
۰ نفر

علی‌اصغر محمدی: زمان پرداخت پاداش پایان‌خدمت فرهنگیان همچنان نامشخص است و مسئولان وعده امروز و فردا می‌دهند.

مدرسه-معلم

در تازه‌ترين اظهارات يكي از مسئولان سازمان مديريت، وعده «تا پايان سال» و معاون توسعه وزير آموزش و پرورش وعده «2هفته ديگر» را داده‌اند. براساس آنچه روي سايت وزارت آموزش و پرورش منتشر شده، الهيار تركمان، رئيس گروه آموزش و پرورش عمومي و فني و حرفه‌اي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي از اختصاص رديف بودجه‌اي خاص براي پاداش خدمت فرهنگيان در بودجه سال آينده خبر داده و گفته تمام مطالبات فرهنگيان تا پايان سال تسويه مي‌شود. اين در حالي است كه سازمان مديريت و برنامه‌ريزي پيش از اين هم وعده داده بود مطالبات پاداش پايان خدمت فرهنگيان را تا 15شهريور پرداخت كند كه اينطور نشده‌ و اين موضوع علاوه بر اعتراض معلمان، گلايه تعدادي از نمايندگان مجلس را نيز به‌دنبال داشت.

  • تا دو هفته ديگر

در همين حال معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزير آموزش و پرورش گفته «با توجه به پرداخت نشدن پاداش بازنشستگان بر آن هستيم كه ان‌شاءالله ظرف 2 هفته آينده پرداخت مي‌كنيم.»

سيدمحمد بطحايي توضيح داده كه «هم‌اكنون بخشي از هزينه‌هاي اداري و اضافه‌كاري كاركنان اداري آموزش و پرورش در استان‌هاي مختلف كشور از جمله اصفهان به تأخير افتاده ‌است، به همين‌خاطر تا پايان اين هفته بخشي از اين هزينه‌ها به استان‌ها ابلاغ خواهدشد.» به گزارش خبرگزاري پانا، وي درباره طرح رتبه‌بندي معلمان نيز چنين توضيح داده است: «طبق برآوردهاي موجود حدود 5هزار نفر از معلمان در كشور به دلايل مختلف مشمول طرح رتبه بندي نشده‌اند اما براي زير پوشش قرار دادن اين دسته از معلمان در حال رايزني با مقامات بالادست هستيم.» برخي از دبيران مدارس استثنايي(پيش حرفه‌اي) كشور در تماس با همشهري اعلام كردند كه با وجود بيش از 2 دهه سابقه كار مشمول طرح رتبه‌بندي نشده‌اند و مسئولان آموزش و پرورش استان‌ها به آنها گفته‌اند در اين‌باره در حال مكاتبه با مسئولان وزارتخانه هستند.

از سوي ديگر بارها نمايندگان مجلس به‌ويژه اعضاي كميسيون آموزش مجلس اعلام كرده‌اند آنچه وزارت آموزش و پرورش در حال اجراست لايحه قانون مديرت خدمات كشوري است و نه نظام جامع رتبه‌بندي معلمان.

تأخير در پرداخت پاداش معلمان بازنشسته هم البته موضوع جديدي نيست. بيش از 25هزار فرهنگي بازنشسته حدود يك سال و نيم است چشم انتظار دريافت معوقات‌شان هستند. مسئولان آموزش و پرورش گاهي نبود اعتبار را بهانه كرده‌اند و گاهي نيز وعده پرداخت داده‌اند؛ وعده‌هايي كه معمولا محقق نشده است.

کد خبر 317972

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha