همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پنج‌شنبه ۲۶ آذر ( ۱۷ دسامبر) در کنفرانس خبری سالانه خود در مسکو گفت که شانسی برای رفع تنش در روابط با آنکارا نمی‌بیند. او گفت که این احتمال با وجود سیاست رهبری فعلی ترکیه امکان‌پذیر نیست.

putin

مناسبات دو کشور به دنبال سرنگونی جنگنده روسی در مرز ترکیه و سوریه به شدت رو به وخامت گذاشت.

پوتین در کنفرانس امروز باردیگر ساقط کردن جنگنده‌‌ی روسی را یک اقدام دشمنانه توصیف کرد و گفت که تحریم علیه ترکیه واکنشی درست بوده است: ما مجبور بودیم برخی اقدامات دفاعی را در پیش بگیریم.

به گزارش خبرگزاري دولتي آلمان رئیس جمهوری روسیه اضافه کرد که به همین دلیل نیز از نشست با رجب ‌طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه خودداری کرده و به آزاد بودن سفر اتباع ترکیه به روسیه بدون اخذ ویزا پایان داده است.

از جمله تحریم‌های روسیه علیه ترکیه، لغو پروازهای توریستی میان دو کشور است.

شرکت‌های روسی نیز از این پس اجازه استخدام شهروندان ترک را ندارند. روسیه هم‌چنین از همه اتباع خود خواست که در صورت ضروری نبودن سفر به ترکیه از این کار خوددداری کنند.

  • اوج بحران اقتصاد پشت‌سر گذاشته شده است

رئیس جمهوری روسیه در ادامه کنفرانس خبری هم‌چنین به بحران اقتصادی که کشورش پس از تحریم‌های اتحادیه اروپا با آن روبرو شد اشاره کرد و گفت که روسیه اوج بحران اقتصادی را پشت‌سر گذاشته است. به گفته او اقتصاد روسیه به زودی به رشد اقتصادی پیشین باز می‌گردد.

اتحادیه اروپا در اواخر ژوئیه ۲۰۱۴ برای نخستین بار تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را تصویب کرد. این تحریم‌ها که شامل صادرات و واردات تسلیحات، صنایع گاز و نفت روسیه و بانک دولتی این کشور می‌شوند، در سپتامبر همین سال بار دیگر تشدید شدند.

کد خبر 318397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha