همشهری آنلاین: آیت‌الله صافی گلپایگانی در یادداشتی به‌ مناسبت نهم ربیع‌الأول سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (ع) نوشت: عصر مهدوی، یعنی نفی تمام ضعف‌ها و فسادها، یعنی انتظارِ چنان جامعه واحد جهانی و مدینه فاضله حقیقی که همه ارکان و اعضا و نهادهایش همان‌گونه که طرح آن از طرف شخص رسول اعظم صلّی الله علیه‌ و آله، داده شده، مانند اعضای بدن انسان واحد، انجام وظیفه می‌نماید.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج، متن كامل يادداشت آيت‌الله صافي گلپايگاني در ادامه آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحيم

روز شريف نهم ربيع المولود از ايام‌الله بزرگ و مقدّس است. اين روز فرخنده و پربركت، آغاز ظهور ولايت حضرت ولي الله الاعظم امام مبين و حصن حصين بقية‌الله في الأرضين موعود انبياء مرسلين، خاتم‌الأوصياء المعصومين، مولانا المنتظر و العدل المشتهر و الإمام الثاني عشر الحجة بن الحسن المهدي ارواح العالمين له الفداء مي‌باشد؛ و در حقيقت، بايد گفت كه از امروز و از درون تاريخ هجري، تاريخ نوين عصر مهدوي آغاز مي‌شود.

اين روز، سرآغازي است براي عصري كه جهان در پيش رو دارد و در طول حضور بشر در روي زمين بي‌سابقه است و ويژگي‌هاي آن در عصر هيچ يك از انبيا و رجال، ظاهر نشده است؛ عصري كه در آن زمين پر از عدل و قسط گردد و همه جا امنيّت و آرامش و اطمينان حاكم گردد و ميلياردها بشر در همه جا تحت حكومت واحد و قانون واحد قرار بگيرند و بركات زمين و آسمان ظاهر گردد عصري نمونه است.

عصر مهدوي، يعني نفي تمام ضعف‌ها و فسادها، يعني انتظارِ چنان جامعه واحد جهاني و مدينه فاضله حقيقي كه همه اركان و اعضا و نهادهايش همان‌گونه كه طرح آن از طرف شخص رسول اعظم صلّي الله عليه‌ و آله، داده شده، مانند اعضاي بدن انسان واحد، انجام وظيفه مي‌نمايد.

مسير همه جوامع به سوي اين جامعه است و رسيدن بشر به اين جامعه، سنّت الهي و قاعده تخلّف‌ناپذير است، هر كس كه بخواهد مانع از تحقّق اين جامعه مهدوي شود معارضه و ممانعت وي در هم كوبيده مي‌شود.

در اينجا تذكّر اين نكته مناسب است كه تا دنيا به آن عصر و جامعه بزرگ مهدوي نرسيده است جامعه‌هاي فعلي اگر بخواهند در سعادت، آسايش، قدرت، قوّت، عزت و عدالت، زندگي كنند بايد همان اصول و مباني جامعه مهدوي را اصل و مبناي حيات اجتماعي، سياسي و اقتصادي خود قرار دهند و آن را معيار بدانند و صلاح يا فساد خود را با آن بسنجند.

اكنون با اين ميزان از جوامع كوچك شهري و روستايي، مي‌توان جامعه‌اي را كه مهدوي است‌ شناسايي كرد؛ در هر شهر و روستايي كه حق رعايت مي‌شود، از حق حمايت مي‌كنند، به حق عمل مي‌نمايند، اتحاد و برادري به چشم مي‌خورد، تعليم و تربيت صحيح و تقدير از اخيار و دانشمندان در آنجا رايج است، در امانت، خيانت نمي‌كنند و خلاصه، حيات ديني و انساني دارند؛ آن جامعه ـ اگر چه كوچك هم باشد ـ جامعه مهدوي است.

امروز همگان وظيفه داريم كه خصوصيات و امتيازات جامعه مهدوي و دولت كريمه الهي را به جهان معرّفي نماييم كه جهان تشنه عدل و مواسات و جهانِ خسته از ظلم و جنايات و قتل و خونريزي خود را براي روز رهايي و روز زيباي مهرباني آماده كند و اميدوار و منتظر وعده الهي براي برپايي حكومت واحد عدالت باشد كه «إنّهم يَرَوْنَهُ بَعيداً وَ نَراهُ قَريباً» اللهم اجعلنا من أنصاره و أعوانه».

کد خبر 318909

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha