مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: این شرکت در سال جاری ردیف بودجه مشخص و معینی در ردیف اعتبارات دولت ندارد و این امر بزرگترین و عمده‌ترین مشکل است.

اصغر کتابچی در گفتگو با خبرنگار ایرنا در گرگان افزود: شرکت فرودگاه‌های کشور در سال‌های گذشته دربودجه کشور دارای ردیف و اعتبارات مشخص و معینی بوده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم تا دولت و مجلس شورای اسلامی در متمم بودجه سال جاری، کسری اعتبارات این بخش را در خصوص بهسازی فرودگاه‌های کشور تامین نماید.

وی ادامه داد: شرکت فرودگاه‌های کشور در زمان حاضر ‪ ۲‬هزار و ‪ ۱۷۰‬میلیارد ریال برای پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور کسری بودجه دارد که با تخصیص این مبلغ، طی مدت سه سال تمامی این پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

کتابچی گفت: یکی دیگر از مشکلات این شرکت تخصیص نیافتن بودجه مناسب برای راه‌اندازی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) است که دو هزار میلیارد ریال اعتبار لازم دارد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: در صورتی که این مبلغ در متمم بودجه سال‌جاری و ردیف بودجه سال آینده لحاظ شود، تا پایان سال ‪ ۸۶‬فاز یک این فرودگاه کامل و مطابق با استانداردهای بین‌المللی قابل بهره‌برداری خواهد بود.

وی در خصوص پروژه‌های افتتاحی این شرکت در هفته دولت گفت: در این هفته تعداد ‪ ۲۷‬پروژه در کل کشور با یک هزار و ‪ ۳۰۰‬میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته وی، ایجاد دو رادار مدرن در فرودگاه‌های مشهد مقدس و اصفهان از مهمترین پروژه‌های بهره‌برداری شده در هفته دولت است که برای هر یک از این دو پروژه مبلغ ‪ ۱۵۰‬میلیارد ریال هزینه شده است.

مهندس کتابچی روز گذشته به منظور شرکت در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی توسعه وتکمیل فرودگاه گرگان به این شهر سفر کرده بود.

کد خبر 3190

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز