همشهری‌آنلاین: باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد بدون توجه به مخالفت کنگره و لابی شرکت‌های اسلحه‌سازی، قوانین سخت‌گیرانه‌تری را درباره نگهداری و حمل سلاح در این کشور تصویب و اعمال کند.

در اين راستا، باراك اوباما، رئيس‌جمهور آمريكا قصد دارد با وزیر دادگستری كابينه‌اش دیدار و در این‌باره گفت‌و‌گو کند.

به گزارش واشنگتن‌پست،اوباما در پیام هفتگی ویدئویی خود که توسط کاخ سفید آمریکا منتشر شد، گفت: برای اجرای چنین تصمیمی روز دوشنبه ۱۴ دی با لورتا لینچ، وزیر دادگستری آمریکا ملاقات کرده و با او در این باره گفت‌وگو خواهد کرد.

ماجراي حمل اسلحه هرچند وقت يك بار در آمريكا یک بار خبرساز می‌شود،نمونه‌اش اين حادثه: در شب کریسمس مردی در شهر لس‌آنجلس همسرش و دونفر دیگر را به ضرب گلوله کشت و سپس پسر ۳۳ ساله‌اش او را به قتل رساند. طبق گزارش رسانه‌ها، این مرد به مشروبات الکلی معتاد و عاشق اسلحه بوده است.

پلیس آمریکا اعلام کرد دليل بروز این حادثه استفاده مشترک از یک ماشین رخت‌شویی بود که چهارکشته برجای گذاشت.

 اوباما ، به گزارش نيويورك‌تايمز، قصد دارد واسطه‌های فروش سلاح را ،با صدور يك فرمان، مجبور کند تا خریداران خود را برای تحقیقات ضروری به مسئولان دولتی معرفی کنند.

طبق این حکم آئین نامه‌های مربوط به سلاح‌های دزدی یا گم‌شده نیز تشدید خواهند شد.

اوباما در پیام ویدئویی‌اش از نامه‌های بسياري گفت که والدین، معلمان و کودکان آمریکایی برايش فرستاده‌اند و از او خواسته‌اند در این رابطه اقدامی کند که دسترسی به سلاح در کشورشان با کنترل شدیدتری همراه شود.

اوباما در این پیام ویدئویی به بسیاری از شهروندان دارنده سلاح در این کشور اشاره کرد که با پیام به او خواستار کنترل شدیدتری برای دسترسی به سلاح شده‌اند.

رئيس‌جمهور آمريكا پيشتر هم براي كنترل حمل سلاح تلاش كرده‌است.او در سال ۲۰۱۲ تلاش زیادی برای اصلاح قانون خرید و فروش اسلحه در آمریکا انجام داد، اما در نهایت موفق نشد. او انجمن ملی سلاح را در شکست تلاش‌هایش در سال ۲۰۱۲ مقصر می‌داند. 

او  مانع كنگره و همچنین لابی پرقدرت شرکت‌های اسلحه‌سازی (NRA)  كه به شدت با کنترل سلاح در آمریکا مخالفت مي‌كند را براي رسيدن به هدفش پيش‌رو دارد.

کد خبر 320221

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha