سازمان خصوصی‌سازی دلایل لغو عرضه بلوک 20 درصدی دوم سهام مس را اعلام کرد.

سید مهدی عقدایی، معاون واگذاری سازمان خصوصی سازی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با عرضه مس مشخص شد که بازار سهام کشش تقاضای  بزرگ را ندارد به همین دلیل عرضه بلوک 20درصدی دوم لغو و مقرر شد در 2 بلوک 5درصدی عرضه شود تا بازار از کشش لازم برخوردار باشد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که سهام شرکت مس در بلوک 51 درصدی عرضه می‌شد قطعا خریداران خارجی در آن حضور داشتند و رقابت بیشتری صورت می‌گرفت.

عقدایی ادامه داد: برای عرضه‌های 50درصدی بازار کشش دارد. سرمایه‌گذاران خارجی هم ترجیح می‌دهند 51 درصد سهم شرکت را داشته باشند بنابراین بازاریابی بین‌المللی برای سهام فولاد مبارکه و فولاد خوزستان در حال انجام است و مشتریان خارجی و داخلی برای سهام آن‌ها وجود دارد.برای عرضه‌های بعدی به دلیل این‌که مجوز عرضه 51 درصد گرفته شده و قرار است به صورت نقد فروخته شود مشکل مس به وجود نمی‌آید.

عقدایی در ادامه به سهام شرکت‌هایی که تا پایان مهرماه واگذار می‌شوند اشاره کرد و گفت: پشم بافی کشمیر، کارخانجات مقدم، بافت آزادی، پارس الکتریک، بسته بندی مشهد، قند نیشابور، پشم شیشه ایران، پارس متال، ایران پویا، پلاسکوکار، مانا، مپنا، پژوهش و مهندسی سطح ایران، مهندسین مشاور وسائط نقلیه، زایند آب، طوس نیرو، گیلان نیرو، صنایع برق، اب و برق کیش، صندوق پژوهش و فناوری صنعت برق ایران، فناوری آب و محیط زیست، پتروشیمی رازی، پتروشیمی فناوران، پتروشیمی امیرکبیر و  پتروشیمی غدیر از طریق بورس و مزایده تا پایان مهرماه واگذار می شوند.

معاون سازمان خصوصی سازی از واگذاری 14 هزار و 186 میلیارد و 400 میلیون ریال از سهام شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی طی 6 ماه ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: سهام شرکت پتروشیمی فن‌ آوران به عنوان اولین شرکت نفتی مشمول واگذاری‌های اصل44 تا پایان مهرماه سال‌جاری به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

سید مهدی عقدایی در گفت‌وگو با مهر تعداد سهام واگذار شده به بخش خصوصی توسط سازمان خصوصی سازی طی ماه گذشته را یک میلیارد و 409میلیون و 37 هزار و 101 سهم به ارزش یک هزار و 7/67 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بیشترین درصد سهام واگذار شده مربوط به شرکت ملی مس بوده است.

کد خبر 32207

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز