مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱ مهر ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

گروه شهری: همچنان‌که پیش‌بینی می‌شد در نخستین روز سال تحصیلی جدید، تراکم خودروها در تهران حدود 50 درصد افزایش یافت، با این وجود طبق روال سال‌های قبل، انتظار می‌رود که حداکثر اثر بازگشایی مراکز آموزشی بر ترافیک تهران از هفته آینده ملموس و قابل محاسبه شود.

برآوردها حکایت از آن دارند که اگرچه امروز همه توان ناوگان حمل‌ونقل عمومی در خدمت آمد‌وشد شهروندان بود، اما این، همه ترافیک مهر نبود و قطعا اوضاع خیابان‌ها در هفته آینده دشوارتر و پیچیده‌تر خواهد شد.

آنچه که گزارش‌های مرکز نظارت و کنترل بر ترافیک تهران حکایت از آن داشت، این بود که سهمیه‌بندی بنزین تأثیری در کاهش بار ترافیک، ویژه اول‌مهر نداشت و اختصاص سهمیه‌های بنزین تحت عناوین مختلف، اصل سهمیه‌بندی بنزین را کم‌اثر کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، فعالیت ستاد مهر رمضان از ساعت 6 بامداد اولین روز سال تحصیلی جدید با حضور اعضای ستاد در محل مرکز نظارت و کنترل ترافیک شهر تهران آغاز شد و رفته‌رفته با افزایش خودروها در معابر، ساعت 8 صبح ترافیک نسبی در بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی مشاهده شد.

بنا بر این گزارش، معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران که مسئولیت مدیریت ستاد مهر رمضان را برعهده دارد، از افزایش ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت به بیش از 11 میلیون نفر خبر داد و اظهار کرد: در این میان در مسیر اتوبوس‌های پرسرعت موسوم به BRT با اختصاص حدود 250 دستگاه اتوبوس حدود 300هزار مسافر جابه‌جا شدند.

براساس این گزارش مسیر BRT از چهارراه تهران‌پارس تا میدان آزادی به‌ویژه حدفاصل میدان انقلاب اسلامی تا میدان امام حسین از نخستین ساعات بامداد و حتی قبل از ساعت 6 صبح پذیرای خیل مسافران بود.

در ارتباط با افزایش ظرفیت ناوگان سیدجعفر تشکری‌هاشمی از افزایش ظرفیت شبکه مترو از طریق کاهش سر فاصله ورود قطارهای مترو به ایستگاه‌ها خبر داد و افزود: به این ترتیب راه‌آهن شهری تهران و حومه که روزانه 2/1 میلیون نفر را جابه‌جا می‌کرد تا 5/1 میلیون نفر را در روز جابه‌جا می‌کند.

معاون شهردار تهران تعداد اتوبوس‌های بلیتی شرکت واحد را 5 هزار و 200  دستگاه و تعداد اتوبوس‌های بخش خصوصی را یک هزار دستگاه اعلام و تصریح کرد: علاوه بر این یک‌هزار و 500 دستگاه مینی‌بوس و یک هزار اتوبوس تحت نظر سازمان نظارت اتوبوسرانی نیز به جابه‌جایی مسافران در خطوط حاشیه‌ای شهر می‌پردازند.

وی تعداد جابه‌جایی مسافر از سوی ناوگان اتوبوسرانی را بالغ بر 5 میلیون نفر ذکر و خاطرنشان کرد: باتوجه به هم‌زمانی نسبی ساعات شروع به کار ادارات، بانک‌ها و مدارس، ساعات اوج ترافیک به ساعت 5/7 تا 5/9 صبح تغییر یافته است.

تشکری هاشمی تعداد تاکسی‌های گردشی و خطی را 42 هزار دستگاه عنوان کرد و ادامه داد علاوه بر 2700 دستگاه تاکسی فسفری رنگ متعلق به بخش خصوصی 50 هزار دستگاه مسافربر شخصی که 19 هزار دستگاه آن زیر پوشش تاکسیرانی درآمده‌اند نیز به جابه‌جایی مسافر مشغولند.

همچنین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ  به ایسنا گفت: بار ترافیکی نخستین روز بازگشایی مدارس در سال جاری کمتر از سال گذشته بوده است.

سردار هاشمی که صبح یکشنبه اول مهر با حضور نمایندگانی از 17 دستگاه در مرکز نظارت و کنترل ترافیک معاونت ترافیک شهرداری تهران مستقر شده بود، در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: آمارها نشان می‌دهد بار ترافیکی امسال نسبت به سال گذشته در نخستین روز بازگشایی مدارس، هم از نظر تعداد محورها و هم میزان ترافیک کاهش داشته است.

هاشمی با تأکید بر این که تاکنون تصادف دانش‌آموز نداشته‌ایم، در خصوص زمان رسیدگی به تصادفات گفت: حداکثر زمان رسیدگی به تصادفات در تهران حدود 15 دقیقه است.

کد خبر 32238

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز